بازگشت «المجله»

امروز اولین شماره مجله «المجله» را در ظاهر جدیدش برای طرح مسائل جهان و خاورمیانه و برای پاسخ دادن به خواسته‌های نسل جدید خوانندگان منتشر می‌کنیم

جمانا راشد الرشید- المجله

دو سال پیش، ما ویژگی‌های یک چشم‌انداز تحول‌آفرین جامع را برای «مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای عربستان سعودی» (SRMG) در نظر گرفتیم، که منجر به راهبردی شد که از نظر جاه‌طلبی و اهداف عظیم، و در اجرا پیچیده است.

دو سال است که با الهام از میراث گروه و غول‌هایش به جنبه‌های آن پرداخته‌ایم و متوجه شده‌ایم که قوانین بازی و بازیکنان تغییر کرده‌اند و عادات پیروانش تکامل یافته است، و ما وزن مسئولیت ماموریتی را که به ما سپرده شده است، یعنی توسعه و گسترش کار یک نهاد روزنامه‌نگاری کهن با سابقه ای پر از دستاوردها و اولین ها، با استفاده از ابزارهای جدید در سیستم رسانه‌های مدرن احساس می‌کنیم. مسیری که همیشه مبهم و در حال تحول است .

ما با یادآوری قوانین کاملا تثبیت شده شروع کردیم تا سنگ بنا، همان باشد یعنی اعتبار اخبار، عمق تجزیه و تحلیل، دقت پیش‌بینی و عینی بودن ارائه. پس از آن اقدام به پی ریزی پایه‌های کاری مدرن کردیم که به توسعه یک پلتفرم جدید یا یک برنامه کاربردی تعاملی محدود نمی شود، بلکه شامل مطالعه‌ای دقیق برای شناسایی بخش‌ها و زمینه‌های مختلف و برجسته‌ترین پیشرفت‌های آن و تعریف پیروان آن است. علاقه‌مندان به آن همچنین شامل تدوین اصول کار تحریریه مطابق با الزامات مدرن، شروع با مکانیسم انتخاب مطالب روزنامه‌نگاری، سپس تعیین روش ارائه آنها و کانال‌های انتشارات نوشتاری، دیداری و شنیداری آنها بر اساس داده‌ها و تحلیل آنها است و با نظارت بر عملکرد این مواد و ادامه توسعه و به روز رسانی آنها به پایان می رسد.

این امر مستلزم توسعه ساختارهای سازمانی، سیاست‌های اجرایی، تغییر مقررات و برنامه‌های تحریریه، و جذب، آموزش و اصلاح استعدادهای روزنامه‌نگاری و رسانه ای‌بود بدون آنکه میراث دیرینه و پایه‌های محکم آن به خطر انداخته شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول دو سال، ما در این میدان جنگیدیم و به پایه‌های یک مدل مدرن برای یک سیستم رسانه‌ای که قادر به دستیابی، تأثیرگذاری و رقابت باشد، دست یافتیم. این دستاورد ناشی از این اعتقاد ماست که روزنامه‌نگاری فقط یک حرفه نیست، بلکه فکر، فرهنگ و مسئولیت است؛ تفکر پخش اطلاعات جدید و داده‌ها و رویدادها، فرهنگ بررسی نظرات و روندها و اختلافات و مسئولیت سنگینی قلم و تأثیر آن. شکل دادن به جهت‌گیری جوامع کار دشواری است، به ویژه زمانی که مؤسسه، وزن «گروه تحقیقاتی و رسانه ای عربستان» را داشته باشد و زمانی که مجله، میراث «مجله» باشد.

مجله «المجله» در چهار دهه گذشته یک رسانه معتبر و منبع دانش و عاملی تأثیرگذار در آگاهی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است. فضایی برای دیپلمات‌ها، تصمیم‌گیران و صاحب‌نظران و طرح با درایت موضوعات حساس و پرونده‌های جسورانه، عینی. همه اینها بدون حضور بهترین کادر تحریریه توسط گروهی از برجسته‌ترین نویسندگان و روزنامه‌نگاران مانند آقایان عثمان الامیر، عبدالرحمن الراشد، و دکتر عادل الطریفی رهبری می‌شد، ممکن نبود.

امروز اولین شماره مجله «المجله» را در ظاهر جدیدش برای همه خوانندگان با فرهنگ‌ها و گرایش‌های مختلف با نسخه کاغذی و بسترهای دیجیتالی، برای طرح مسائل جهان و خاورمیانه، برای پاسخ دادن به خواسته‌های نسل جدید خوانندگان و متفکران و همسو بودن با روش‌های مدرن استفاده از مطالب روزنامه‌نگاری در عین حفظ متانت، دقت و اعتبار آن، منتشر می‌کنیم.

و از آنجایی که کردار همیشه گویاتر از گفتار است، ما «المجله» را در اختیار شما قرار می‌دهیم و به آن اعتماد می‌کنیم، به امید اینکه مورد پیگیری و علاقه شما قرار گیرد و آرزوها و نیازهای شما را برآورده کند و یک مجله قابل اعتماد باقی بماند.

بیشتر از جهان