جمانا راشد در میان پنج مدیر برتر رسانه در خاورمیانه و شمال آفریقا 

مدیر مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی تحولات مهمی را در بزرگ‌ترین گروه رسانه‌ای جهان عرب رقم زد

انتخاب جمانا راشد در میان پنج مدیر برتر صنعت رسانه، موفقیت و پیشرفت رهبران سعودی در توسعه رسانه‌ را اثبات می‌کند - توییتر Jomana Alrashid

جمانا راشد، مدیر مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی (اس‌ام‌آرجی) و محمد خریجی، رئیس هیئت‌مدیره رسانه‌های سعودی، در فهرست قدرتمندترین مدیران رسانه‌ای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفتند. 

مجله کامیونیکیت در شماره جدید خود، فهرستی ۳۰ نفره از بهترین و قدرتمندترین رهبران صنعت رسانه در جهان را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، رتبه نخست به محمد خریجی، رئیس هیئت‌مدیره رسانه‌های سعودی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، تعلق گرفت و جمانا راشد، مدیر مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی، پنجم شد. 

انتخاب جمانا راشد به عنوان یکی از پنج مدیر برتر صنعت رسانه، موفقیت و پیشرفت رهبران عربستان سعودی در توسعه رسانه‌‌ای را اثبات می‌کند. 

جمانا راشد از سال ۲۰۲۰ که مدیریت مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی را عهده‌دار شد، برای رشد و توسعه این مرکز تلاش کرد و کوشید در زمینه‌های مختلف، بسترهایی جدیدی ایجاد کند. 

مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی با مدیریت جمانا راشد در دو سال گذشته، موفق شد مشارکت‌های بین‌المللی خود را افزایش دهد. خانم راشد دامنه کار را به تولید محتوای صوتی و تصویری نیز گسترش داد و در حوزه رسانه‌های اجتماعی نیز اپلیکیشن «مانگا عربی» را را‌ه‌اندازی کرد که ظرف چند روز، بیش از یک میلیون بار دانلود شد. او همچنین موفق شد سهام بزرگ‌ترین تولیدکننده پادکست‌های عربی را به دست آورد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجله کامیونیکیت تحولات مثبت مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی در زمان مدیریت جمانا راشد را ستایش کرد و حضور او به عنوان مدیرعامل را نشانه علاقه‌مندی پادشاه عربستان سعودی به توانمندسازی زنان برشمرد. 

جمانا راشد مدرک کارشناسی ‌ارشد روزنامه‌نگاری بین‌المللی را در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه سیتی لندن گرفت. او در سال ۲۰۱۱ هم از دانشگاه معتبر «سواس» (SOAS) لیسانس علوم سیاسی گرفته بود. جمانا راشد پیش‌تر در روزنامه الریاض کار می‌کرد و سابقه مشاوره رسانه‌ای و مدیریت رسانه‌ را در کارنامه دارد.

در مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی به عنوان بزرگ‌ترین گروه رسانه‌ای جهان عرب، پنج بخش با ماموریت‌‌‌های «رویدادها»، «کنفرانس‌ها»، «تحقیقات و مطالعات»، «توسعه و نوآوری» و «سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» فعالیت می‌کنند. 

به گزارش الشرق‌الاوسط، جمانا راشد اولین زن سعودی است که مدیرعامل یک شرکت رسانه‌ای شده است. انتخاب او به‌خوبی آشکار می‌کند که بزرگ‌ترین گروه رسانه‌ای جهان عرب اهمیت مشارکت زنان در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت را درک کرده است و برای توانمندسازی زنان و حمایت از آنان گام برمی‌دارد. 

گروه تحقیقات و رسانه سعودی در سال ۲۰۲۱، به سود خالص ۵۳۷ میلیون ریالی دست یافت که در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۱۸.۶ درصد افزایش داشت. 

مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی در حال حاضر ناشر ۱۵ روزنامه و مجله هفتگی و ماهانه است؛ از جمله ایندیپندنت فارسی، اردو و ترکی، الشرق‌الاوسط، عرب‌نیوز، المجله، اردونیوز، اخبار۲۴ و الاقتصادیه.

بیشتر از جهان