فوریه سرنوشت‌ساز برای آنچلوتی

رئال مادرید ماه آینده بازی‌های مهمی در جام جهانی باشگاه‌ها، لیگ قهرمانان و جام حذفی اسپانیا در پیش دارد

آنچلوتی امیدوار است کاپیتان تیمش به فینال احتمالی شنبه شب برسدـGABRIEL BOUYS / AFP

در فوتبال وضعیت خیلی زود تغییر می‌کند، حتی اگر نامتان کارلو آنچلوتی باشد و فصل گذشته با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا شده باشید. رئال مادرید یکشنبه در زمین مایورکا شکست خورد تا فاصله‌اش با بارسلونای صدرنشین به ۸ امتیاز برسد و دفاع از عنوان قهرمانی لالیگا بسیار دشوار شود. حتی شایعه شده بود که ناکامی در جام جهانی باشگاه‌ها می‌تواند به معنی پایان کار آنلچوتی در رئال مادرید باشد. هرچند روزنامه مارکا اعلام کرد که این ضرب‌الاجل صحت ندارد، با این حال، نتایج رئال مادرید در ماه فوریه می‌تواند برای مربی ایتالیایی سرنوشت‌ساز باشد.

مارکا به نقل از منابع آگاه نزدیک باشگاه نوشت که ارزیابی فنی از عملکرد آنچلوتی و بازیکنان در پایان فصل خواهد بود، ولی سرنوشت تیم در دو تورنمنت مهم در روزهای آینده تعیین می‌شود. رئال مادرید چهارشنبه در نیمه‌نهایی جام جهانی باشگاه‌ها با الاهلی مصر روبرو می‌شود و با عبور از قهرمان آفریقا، شنبه می‌تواند برای تکرار این عنوان مثل سال ۲۰۱۴ تلاش کند.

رئال در بازگشت از مراکش، دو بازی متوالی در لالیگا مقابل الچه و اوساسونا دارد و بعد از آن باید در لیگ قهرمانان با لیورپول روبرو شود. برای مدافع عنوان قهرمانی اروپا حذف در یک‌هشتم نهایی چیزی جز ناکامی نخواهد بود. هرچند لیورپول هم وضعیتی بحرانی را پشت سر می‌گذارد، ولی مشکلات آنچلوتی هم کمتر از کلوپ نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از دردسرهای مربی ایتالیایی در این فصل مصدومیت‌های متوالی کریم بن‌زما بوده است. مهاجم ۳۵ ساله فرانسوی فصل گذشته با زدن ۴۴ گل نقش پررنگی در موفقیت‌های رئال داشت و توانست توپ طلا را هم به دست آورد، ولی بعد از آن بیشتر در فیزیوتراپی بوده است و جام جهانی ۲۰۲۲ را هم از دست داد. او به‌دلیل مصدومیت، در بازی این هفته تیمش مقابل مایورکا غایب بود و در بازی با الاهلی هم غایب خواهد بود. البته آنچلوتی امیدوار است کاپیتان تیمش به فینال احتمالی شنبه شب برسد.

تیبو کورتوا دیگر مصدوم مهم رئال مادرید است. او همراه تیم به مراکش سفر نکرده است، ولی اگر تست‌هایش موفقیت‌آمیز باشد پنجشنبه به تیم ملحق خواهد شد. داوید آلابا هم به خط دفاع برگشته و این می‌تواند خیال آنچلوتی که میلیتائو را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است، در خط دفاع تا حدودی راحت کند. به این مصدومیت‌ها باید افت مودریچ و نمایش‌های ضعیف ناچو و کارواخال را اضافه کرد.

مارکا درباره هفت بازی آینده رئال مادرید نوشت: «سه بازی در لیگ، دو بازی در جام جهانی باشگاه‌ها، یک بازی مقابل بارسا در جام حذفی، یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا. یک تقویم فشرده در ماه آینده با چند بازی سنگین. می‌توان گفت که در هفته‌های آینده تکلیف تیم آنچلوتی در چهار جام تعیین خواهد شد و هدف بردن تمام این بازی‌ها است، چون همه جام‌ها برای مادرید اهمیت دارد.»

بیشتر از فوتبال