ناامنی در تهران، دلیل احتمالی فسخ قرارداد بهترین گلزن لیگ

لوکادیا قراردادش با پرسپولیس را یک‌طرفه فسخ کرد

 او در این نامه علام کرده است که «به‌دلایل غیرمالی، غیر فوتبالی و شخصی» قراردادش را فسخ می‌کند _Glyn KIRK / AFP

سفر یورگن لوکادیا به هلند که قرار بود ۴۸ ساعته باشد، دائمی شد و مهاجم هلندی پرسپولیس قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد. لوکادیا در آستانه دربی حساس پایتخت به مدیران پرسپولیس اعلام کرد که به دلیل مشکلات شخصی باید به کشورش برود و وعده داد که دو روزه بازمی‌گردد، ولی حالا باشگاه خبر داده که او قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده است.

در بیانیه پرسپولیس آمده که لوکادیا با ارسال نامه‌ و در «اقدامی غیرحرفه‌ای» قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده است. او در این نامه «ضمن تشکر از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس» اعلام کرده است که «به‌دلایل غیرمالی، غیر فوتبالی و شخصی» قراردادش را فسخ می‌کند.

لوکادیا به باشگاه گفته بود که به‌خاطر بیماری همسرش باید به هلند بازگردد، ولی شنیده می‌شود که او به توصیه سفارت هلند که شرایط ایران را بعد از سرکوب خشن اعتراضات سراسری ناامن می‌داند، تصمیم به جدایی گرفته است.

حسین خبیری، عضو هیئت‌مدیره پرسپولیس، چند روز قبل در رد احتمال جدایی لوکادیا گفته بود: «بازیکنی که عملکرد خوبی دارد حتما پیشنهاد‌های خوبی دریافت می‌کند، اما ایشان در فوتبال حرفه‌ای زندگی می‌کند و می‌داند که تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است. این بازیکن می‌داند که نمی‌تواند بدون اجازه باشگاه به پیشنهادی فکر کند. بعید می‌دانم لوکادیا به دنبال رفتن به تیم دیگری باشد و خانواده‌اش را بهانه کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق قوانین فیفا، فسخ یک‌طرفه قرارداد می‌تواند برای بازیکن جرائم سنگینی داشته باشد، به‌ویژه اینکه باشگاه مدعی است دستمزد او را طبق قراردادش پرداخت کرده است. پرسپولیس اعلام کرد که از لوکادیا به‌خاطر پایبند نبودن به تعهدش، به فیفا شکایت می‌کند، با این حال گفته می‌شود که در قرارداد این بازیکن، بندی در مورد «اتفاقات پیش‌بینی نشدنی» وجود دارد و مهاجم هلندی با استناد به آن تصمیم به فسخ یک‌طرفه گرفته است.

لوکادیا با شش گل زده بهترین گلزن لیگ برتر بود و جدایی‌اش می‌تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود. گل‌محمدی بعد از تساوی در دربی درباره جای خالی لوکادیا و دیاباته که مصدوم است، گفت: «اگر تمام فکر و ذکرمان این باشد که دو مهاجم را از دست دادیم، بازی‌های بعدی را هم از دست خواهیم داد. فوروارد خوبی مثل لوکادیا که آقای گل لیگ بود، خیلی به روند و سیستم هجومی تیم می‌توانست کمک کند، ولی سعی می‌کنیم با تمرینات و ایجاد موقعیت‌های بیشتر این خلأ را پر کنیم.» او اضافه کرد که اگر لوکادیا بازنگردد، باشگاه باید یک مهاجم جدید بخرد.

از هلند خبر می‌رسد که لوکادیا با باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقال‌های زمستانی، به تیم توئنته ملحق می‌شود. سایت «توئنته اینسایت» نوشت که لوکادیا به‌خاطر آشنایی و همکاری قبلی با رون یانس، سرمربی توئنته، این تیم را انتخاب کرده است.

بیشتر از ورزش