دادگاه عالی اسپانیا از حق برهنگی مردی در خیابان حمایت کرد

دادگاه والنسیا تاکید کرد که برهنه راه رفتن این مرد تهدیدی برای امنیت شهروندان، آرامش یا نظم عمومی نیست

برهنگی در ملاءعام در اسپانیا از سال ۱۹۸۸ قانونی شده است‌ــ رویترز

دادگاه عالی اسپانیا به نفع مرد جوانی رای داد که پلیس او را به‌دلیل برهنگی در خیابان‌ جریمه کرده بود. این مرد هنگام ورود به دادگاه نیز تلاش کرد کاملا برهنه در جلسه محاکمه شرکت کند.

به گزارش رویترز، دادگاه عالی منطقه‌ای در والنسیا با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: «تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر ابطال جریمه‌های صادرشده برای مرد برهنه قانونی است و حکم او به دادگاه تجدیدنظر ارسال نخواهد شد.»

با این حال، دادگاه تایید کرد که در قوانین اسپانیا «خلاء قانونی» در مورد برهنگی در فضای عمومی وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلخاندرو کولومار ۲۹ ساله، از سال ۲۰۲۰ به این سو، برهنه در ملاءعام راه می‌رود و می‌گوید بیشتر از اینکه توهین بشنود، حمایت شده است. هرچند به گفته خودش، یک بار با چاقو تهدید شده است.

این مرد اسپانیایی که در مورد جریمه‌های صادرشده به‌دلیل برهنگی به دادگاه شکایت کرده بود، هنگام ورود به سالن محاکمه نیز فقط یک جفت چکمه کوهنوردی پوشیده بود؛ اما به او دستور داده شد لباس بیشتری بپوشد تا بتواند وارد ساختمان شود. او در جلسه دادگاه استدلال کرد که جریمه‌های پلیس به‌دلیل برهنگی، حق آزادی عقیده او را نقض می‌کند.

آلخاندرو گفت: «جریمه هیچ معنایی ندارد. آن‌ها من را به عورت‌نمایی متهم و جریمه کردند. طبق فرهنگ لغت، این واژه بر قصد جنسی دلالت دارد اما من چنین قصدی ندارم و می‌خواهم از آزادی‌ام استفاده کنم.»

در اسپانیا، برهنگی در ملاءعام از سال ۱۹۸۸ قانونی شده است. هر کسی می‌تواند بدون بازداشت یا جریمه، کاملا برهنه در خیابان‌ها راه برود، اما برخی مناطق مانند وایادولید و بارسلونا قوانین منطقه‌ای در این زمینه تدوین کرده‌اند. با توجه به اینکه منطقه آلدایا هیچ قانونی برای منع برهنگی ندارد،‌ دادگاه حکم به برائت آلخاندرو کولومار داد.

دادگاه والنسیا حکم داد که این شخص خود را به برهنه‌گردی در زمان‌های مختلف در دو خیابان آلدایا محدود کرده است و رفتار او به‌معنای به خطر افتادن امنیت شهروندان، آرامش یا نظم عمومی نیست.

بیشتر از جهان