تغییر مقررات نمایش برهنگی در اینستاگرام

نایومی نیکلاس-ویلیامز می‌گوید: «گام بلندی برداشتیم.»

نایومی نیکلاس-ویلیامز چره شناخته شده آفریقایی تبار در اینستاگرام- عکس از اینستاگرام نایومی نیکلاس-ویلیامز

اینستاگرام اعلام کرد در پی به راه افتادن پویش موفق #می‌خواهم_نایومی_را_ببینم به دست چهره سرشناس اینستاگرامی آفریقایی تبار درشت‌هیکلی به نام نایومی نیکلاس-ویلیامز مقررات نمایش برهنگی خود را تغییر می‌دهد. 

در ماه اوت نیکلاس-ویلیامز که با شناسه @CurvyNyome در این رسانه اجتماعی فعالیت می‌کند، عکسی از خود با بالاتنه برهنه و نشسته بر صندلی منتشر کرد که در آن شورت ورزشی پوشیده و پستان‌هایش را با دست‌ها پوشانده بود. 

این عکس را عکاسی به نام الکس کمرون گرفته است و اینستاگرام طبق مقررات نمایش برهنگی آن را حذف کرد و به نیکلاس-ویلیامز هشدار داد اگر دوباره عکس را منتشر کند، ممکن است حساب کاربری‌اش تعلیق شود. 

نیکلاس-ویلیامز روز ۴ اوت این واقعه را با دنبال‌کنندگانش در اینستاگرام درمیان گذاشت و نوشت «چرا همیشه بدنم سانسور می‌شود؟ همیشه زنان سیاه‌پوست درشت‌هیکل‌تر را سانسور می‌کنند و من دیگر کلافه شده‌ام. دارم تلاش می‌کنم همه انواع بدن‌ها به چشم مردم عادی شوند و هر بار صدایم را خفه می‌کنند. اما نگران نباشید همچنان کار خودم را می‌کنم.» 

او بعداً نوشت: «سیاه‌پوست‌ها و بدنشان برای مصرف سفیدپوستان نیست!» 

نیکلاس-ویلیامز بارها از اینستاگرام خواست عکس‌هایش را به صفحه‌اش برگرداند، پس از آن بود که طوماری شکل گرفت که از اینستاگرام می‌خواست «دست از سانسور کردن بدن زنان چاق سیاه‌پوست بردارد». بیش از ۲۰ هزار نفر این طومار را امضا کردند. 

استدلال نیکلاس-ویلیامز و حامیانش این بود که برخورد اینستاگرام با بدن‌های درشت‌تر تبعیض‌آمیز و حاکی از «سوگیری نژادی» است زیرا با امثال امیلی راتاژکوفسکی، کایلی جنر و کیم کارداشیان مقابله نکرده است. این افراد نیز عکس‌های نیمه‌برهنه از خود منتشر کرده‌اند. 

در نتیجه به راه افتادن این پویش اینستاگرام اکنون پذیرفته است که «اجازه انتشار محتوایی را بدهد که در آن کسی فقط پستان‌های خودش را دربر می‌گیرد، با کف دست می‌پوشاند یا با دست می‌گیرد.» 

هدف از اعمال این تغییرات که از چهارشنبه به اجرا درمی‌آید «برخورد بی‌طرفانه با تمامی انواع بدن‌ها است» و اینستاگرام پذیرفته است که در مورد چندوچون اجرای ضوابط خود «کوتاهی کرده است». 

اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به هر حال مجبور خواهد بود خط قرمزی را تعیین کند» به این صورت که «اگر هنگام گرفتن پستان انگشتان خم شود یا شکل پستان به وضوح تغییر کند چنین محتوایی ناقض ضوابط است.» 

این خط مشی در اینستاگرام و شرکت مادر آن فیس‌بوک به اجرا درخواهد آمد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیکلاس-ویلیامز در مورد تغییر خط مشی اینستاگرام گفت: «می‌خواهم مطمئن شوم که به ما احترام می‌گذارند و می‌گذارند از فضاهایی مانند اینستاگرام مانند بسیاری از محتواسازان دیگر بدون نگرانی از سانسور و سرکوب استفاده کنیم. 

این گام بزرگی است و خوشحالم که با هم‌یاری زنان اکنون گفت‌وگویی در مورد تغییرات قابل اجرا به راه افتاده و زنان می‌توانند از قدرت خود در فضای مجازی برای ایجاد تغییرات استفاده کنند.» 

کایرا وونگ اوکانر رییس بخش تدوین خط مشی‌های اینستاگرام افزود: «می‌دانیم که مردم احساس می‌کنند قدرت بیشتری برای بیان دیدگاه‌هایشان پیدا کرده‌اند و اگر احساس کنند بدن و تصویرشان مورد پذیرش قرار می‌گیرد، گروه‌های حمایتی مانند گروه مثبت‌نگری به بدن ایجاد می‌کنند. 

از نایومی ممنونیم که بی‌پرده و صادقانه در مورد تجارب خودش صحبت کرد و امیدواریم این تغییر خط مشی به افراد بیشتری کمک کند تا دیدگاه‌های خود را با اطمینان بیان کنند. مدتی طول می‌کشد تا این تغییرات جدید به درستی اجرا شود ولی ما متعهد هستیم که مسیر درست طی شود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی