فرهاد میثمی به‌رغم وضعیت‌ وخیم جسمی به اعتصاب غذایش ادامه می‌دهد

فرهاد میثمی خواهان توقف اعدام زندانیان سیاسی و آزادی شش فعال سیاسی-مدنی زندانی است

فرهاد میثمی، فعال سیاسی زندانی که دست به اعتصاب غذا زده است، با انتشار نامه‌ای دیگر از زندان نوشته است که قصد دارد طی ۱۰ روز آینده، در ادامه حرکت اعتراضی خود، آبی که می‌نوشد را تلخ‌تر کند تا نشانی از «‌روزگار تلخ‌تر از زهری باشد» که نظام جمهوری اسلامی بر همگان تحمیل کرده است.

نامه روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ فرهاد میثمی از داخل زندان رجایی‌شهر همزمان با انتشار دو عکس جدید از او منتشر شد. عکس جدید این زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد نشان می‌دهد او به‌شدت وزن کم کرده است و وضعیت جسمانی بسیار وخیمی دارد.

فرهاد میثمی پیشتر اعلام کرده بود که برای تحقق سه خواسته اصلی و مشخص، مرحله‌‌به‌مرحله، دست به اعتصاب غذا می‌زند.

این زندانی سیاسی خواهان توقف اعدام معترضان، آزادی شش زندانی سیاسی-مدنی و توقف مقررات حجاب اجباری و آزار و اذیت‌های مرتبط با آن است.

فرهاد میثمی در بخشی از نامه روز پنجشنبه خود نوشته است: «در دوره‌ای که حاکمان در هر سه عرصه‌ امنیت جسم و جان، سفره و معیشت، و شأن و کرامت، چیزی جز زجر و رنج هر روزه و هرلحظه، در بساط مردمان این سرزمین باقی نگذاشته‌اند، به‌سهم کوچک خود تلاشی را آغاز کردم تا بتوان در شرایطی، این زهر دم‌افزون را با کوششی جمعی به پادزهری بدل کرد»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرهاد میثمی ماه گذشته با انتشار نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر نوشت برای آزادی شش فعال سیاسی-مدنی، محمد حبیبی، (فعال معلمان)، ناهید شیربیشه (از مادران دادخواه)، نیلوفر حامدی (روزنامه‌نگار)، رضا شهابی (کارگران اتوبوس‌رانی)، بهاره هدایت (فعال سیاسی)، مصطفی نیلی (وکیل دادگستری) دست به اعتصاب غذا می‌زند.

فرهاد میثمی که خود پزشک است، پیشتر نیز در چند نوبت از جمله برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی، زندانی دوتابیعتی، دست به اعتصاب غذا زده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷ فرهاد میثمی را به‌اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به پنج سال زندان محکوم کرده است.

مخالفت با حجاب اجباری و دفاع از «دختران خیابان انقلاب»، از جمله عناوین اتهامی فرهاد میثمی عنوان شده است.