سرقت از باغ وحش؛ حیوانات کمیاب طعمه جدید دزدان در آمریکا

 در ادامه سرقت‌های مشکوک اخیر، دو میمون در یک باغ وحش در آمریکا ناپدید شدند

ناپدید شدن این دو میمون آخرین مورد از یک‌ رشته حوادث عجیب در یک باغ وحش است که پلیس در حال بررسی آن‌ها است-Facebook/Dallas Zoo

بنا بر اعلام پلیس دالاس، روز دوشنبه ۳۰ ژانویه، دو میمون از گونه کمیاب تامارین امپراتور از باغ وحش این شهر دزدیده شده‌اند.

ناپدید شدن این دو میمون آخرین مورد از یک‌ رشته حوادث عجیب در این باغ وحش است که پلیس در حال بررسی آن‌ها است؛ از جمله سوراخ کردن حصارها و مرگ مشکوک یک کرکس در حال انقراض در چند هفته قبل.

به گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون کسی در این رابطه بازداشت نشده و پلیس درباره اینکه آیا این رویدادها به هم مرتبطند یا خیر اظهار نظر رسمی منتشر نکرده است.

پلیس دالاس گفت که آن‌ها بر این باورند که شخص یا اشخاصی یکی از حصارها را سوراخ کرده و دو میمون امپراتور تامارین را که مشخصه آن‌ها داشتن سبیل‌های بلند سفیدرنگ است، ربوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باغ وحش دالاس در بیانیه‌ای که در آن به جزئیات کمی اشاره شد، اعلام کرد: «صبح دوشنبه، پس از اینکه تیم مراقبت از حیوانات متوجه گم شدن دو میمون امپراتور تامارین ما شدند، مراتب به اداره پلیس دالاس اطلاع داده شد. واضح بود که [امنیت این] زیستگاه عمدا به خطر افتاده بود...[کارکنان] باغ‌وحش محل زندگی آن‌ها و سراسر محوطه باغ‌وحش را گشتند اما آن‌ها را پیدا نکردند. بر اساس ارزیابی اولیه اداره پلیس دالاس، آن‌ها دلایلی دارند که معتقدند تامارین‌ها دزدیده شده‌اند.»

مسئولان باغ وحش ساعاتی قبل از انتشار این بیانیه، به بازدیدکنندگان اطلاع دادند که باغ وحش «به علت سرمای هوا» تعطیل است. این دومین بار در این ماه است که باغ وحش تعطیل می‌شود. ۱۳ ژانویه و در پی جست‌وجویی یک‌روزه، زمانی که پلنگی به نام نوا مفقود شد، نیز درهای باغ وحش به روی بازدیدکنندگان بسته شد. پلنگ مزبور در نزدیکی زیستگاهش پیدا شد اما پلیس گفت که برای ایجاد سوراخ در حصار محل زندگی او از ابزار استفاده شده است. بریدگی مشابهی نیز در محفظه میمون‌های لانگور پیدا شد؛ اگرچه هیچ کدام از آن‌ها مفقود نشدند.

۲۱ ژانویه یک کرکس در حال انقراض به نام پین در باغ وحش دالاس مرده پیدا شد. باغ وحش اعلام کرد که مرگ این پرنده طبیعی به نظر نمی‌رسد. گرگ هادسون، رئیس و مدیر باغ وحش، گفت که کرکس مرده زخمی شده بود.

اد هنسن، مدیر اجرایی انجمن نگهبانان باغ وحش آمریکا، می‌گوید باغ وحشی را به یاد نمی‌آورد که با حوادثی مشابه با چنین تکراری مواجه شده باشد. هانسن گفت: «به نظر می‌رسد که کسی واقعا با باغ وحش دالاس مشکل دارد.»

بیشتر از زندگی