با اولین حکم رادان، فرمانده انتظامی تهران عزل شد

عباسعلی محمدیان به عنوان فرمانده انتظامی تهران جایگزین حسین رحیمی شد

احمدرضا رادان پس از گذشت ۱۸ روز از انتصابش به‌عنوان فرماندهی کل نیروی انتظامی، اولین حکم خود را صادر کرد. بر اساس این حکم، حسین رحیمی از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خلع شد و به‌جای او عباسعلی محمدیان، به فرماندهی پلیس تهران منصوب شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیش از صدور این حکم، حسین رحیمی به‌عنوان فرماندهی پلیس پایتخت درباره حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران مصاحبه کرده بود. به گزارش خبرگزاری فارس، رحیمی پس از تودیع به‌عنوان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا منصوب شد.

عباسعلی محمدیان نیز پیش از این، فرمانده انتظامی استان البرز و رئیس پیشین پلیس آگاهی تهران بود. محمدیان در استان البرز نقش پررنگی در سرکوب معترضان ایفا کرده بود. او پیش از این در دیدار با نماینده خامنه‌ای در استان البرز در‌مورد خیزش سراسری مردم ایران گفته بود: «با آغاز جوسازی‌های صورت گرفته در رسانه‌های معاند، پلیس به‌صورت شبانه‌روزی پای کار آمد و سعی کرد اغتشاشات و تجمعات صورت گرفته را با کمترین خسارت کنترل کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدرضا رادان نوزدهم دی‌ماه، با حکم رهبر جمهوری اسلامی به‌عنوان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی معرفی شد. رادان روزهای پس از انتصابش را به دیدار با شخصیت‌های مختلف گذراند. او به مشهد رفت تا با علم‌الهدی دیدار کند. به دیدار قالیباف، رئیسی و اژه‌ای، روسای سه قوه جمهوری اسلامی، رفت و در دفتر خود میزبان وزیر ورزش و جوانان بود.

به نظر می‌رسد رادان برای رسیدن به این پست حمایت سپاه پاسداران را نیز دارد. در همین راستا حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن «خوب و قابل‌قبول» خواندن عملکرد پلیس در جریان سرکوب خیزش سراسری مردم ایران که صدها کشته و هزاران بازداشتی برجای گذاشته است، گفت: «با تمام وجود از احمدرضا رادان، فرمانده جدید انتظامی حمایت می‌‌کنیم.»

احمدرضا رادان از چهره‌های شناخته‌‌شده و خبرساز نیروی انتظامی در سه دهه گذشته محسوب می‌شود که به‌ویژه نقشی پررنگ و شاخص در سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ داشت. او سال ۱۳۴۲ در اصفهان به دنیا آمد و سال ۱۳۵۹ عضو بسیج شد و بعد از مدتی به استخدام سپاه پاسداران درآمد. رادان پس از پایان جنگ به نیروی انتظامی منتقل و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی انتظامی کردستان شد و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت. او همچنین از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ جانشین فرمانده‌ کل ناجا بوده است.