بیل گیتس در زمینه باد معده گاو سرمایه‌گذاری می‌کند

طبق آزمایش‌های محققان، جلبک دریایی قرمز باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از گاوها می‌شود که منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای‌اند

گیتس بارها در مورد تاثیر منفی تولید گوشت در بحران تغییرات اقلیمی سخن گفته است - AFP

یک شرکت سرمایه‌گذاری که توسط غول فناوری، بیل گیتس، تاسیس شده است، در یک شرکت فناوری اقلیمی استرالیایی سرمایه‌گذاری کرده که هدف آن کاهش متان تولیدی از گاوها است.

شرکت سرمایه‌گذاری انرژی پیشرفته - بی‌ای‌وی (Breakthrough Energy Ventures -BEV) که گیتس، از بنیانگذاران مایکروسافت، در سال ۲۰۱۵ تاسیس کرد، یک دور سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون دلاری را برای «رومین۸» سرپرستی کرد که به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از دام، مکمل‌های غذایی تولید می‌کند.

گیتس بارها در مورد تاثیر منفی تولید گوشت در بحران تغییرات اقلیمی سخن گفته است – طبق برآوردها، ۱۴.۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای-جی‌اچ‌جی (GHG) منتج از فعالیت‌های انسان، سهم دامداری است.

این نقدینگی برای تسریع روند تجاری‌سازی محصول رومین۸ استفاده خواهد شد.

کارمایکل رابرتز از بی‌ای‌وی گفت: «تقاضا برای پروتئین پایدار هرگز آشکارتر از این نبوده است، به همین دلیل، بی‌ای‌وی شدیدا به کاهش انتشار متان در تولید گوشت گاو و لبنیات علاقه‌مند است.»

https://twitter.com/Breakthrough/status/1615801533722988558

 
«رومین۸ مجموعه ابزاری کم‌هزینه و سنجش‌پذیر ارائه می‌کند که تاثیر آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اثبات شده است. گروه ما از رومین۸ در همکاری نزدیک با کشاورزان حمایت خواهد کرد تا دامنه این راه‌حل در سطح جهانی گسترش یابد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان رومین۸ آزمایش‌هایی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد جلبک دریایی قرمز، انتشار گازهای گلخانه‌ای از گاو را کاهش می‌دهد، و این شرکت به جای کشت اقیانوسی جلبک دریایی، در حال بازتولید ترکیب موردنظر از جلبک دریایی در عوض تولید انبوه خود این گیاه است.

دیوید مسینا، مدیرعامل این شرکت، گفت: «ما از استقبال صندوق‌های تاثیرات اقلیمی سراسر جهان بسیار خرسندیم.»

مسینا گفت: «تمایلی واقعی برای تامین اعتبار راه‌حل‌های کاهش انتشار گاز متان از دام وجود دارد و از بخت خوش رومین۸، می‌توانند مزایای فناوری ما را دریابند.»

«نتایج (تحقیقات) آزمایشگاهی ما همچنان عالی است، آزمایش‌ روی دام‌ها نتایج آزمایشگاهی را تایید می‌کند و طبق مدل‌سازی مالی ما، می‌توانیم محصولات‌ خود را با قیمتی تجاری عرضه کنیم.»

در دسامبر، در فهرست سالانه مجله رویدادهای نوع‌دوستی (Chronicle of Philanthropy) از ۱۰ هدیه خیریه بزرگ افراد یا بنیادهای‌ آنان، نام گیتس در صدر قرار گرفت.

او پنج میلیارد دلار به «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» برای حمایت از کار این نهاد امدادگر در حوزه بهداشت جهانی، توسعه، سیاست و حمایت و آموزش و پرورش ایالات متحده داد. گیتس که دارایی خالصش ۱۰۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، در ماه ژوئیه، زمانی‌ که کمک ۲۰ میلیارد دلاری‌اش را به بنیادی که همراه همسر سابقش، ملیندا فرنچ گیتس، اداره می‌کند، اعلام کرد، در کانون توجه قرار گرفت.

با این حال، مسئولان این بنیاد در دسامبر تایید کردند که سه چهارم از این ۲۰ میلیارد دلار، پرداخت ۱۵ میلیارد دلاری بود که او و فرنچ گیتس در ژوئیه ۲۰۲۱  متعهد شده بودند. پنج میلیارد دلار باقیمانده، تزریق پول تازه به این بنیاد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان