فرانکفورتر آلگماینه: ایرانیان بیشتری می‌گویند شاهزاده رضا پهلوی رهبر انقلاب ما است

در اعتراض‌های تهران، زاهدان و ایذه، شعارهایی با مضمون «ولیعهد رهبر انقلاب ماست» و «به شاهزاده رضا پهلوی وکالت می‌دهم» گزارش شده است

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه در گزارشی با عنوان «ولیعهد رهبر انقلاب ما است»، درباره کارزار سیاسی «من وکالت می‌دهم» نوشت که حمایت از شاهزاده رضا پهلوی در میان ایرانی‌های خارج از کشور افزایش یافته است. به‌نوشته این روزنامه آلمانی، شمار بیشتری از ایرانیان خارج از کشور در حال حاضر شاهزاده رضا پهلوی را به‌عنوان رهبر مخالفان نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده‌اند.

به‌گزارش فرانکفورتر آلگماینه، تنها در ظرف چند روز، بیش از ۳۰۰ هزار نفر با امضا طومار اینترنتی اعلام کرده‌اند به‌ شاهزاده رضا پهلوی «وکالت سیاسی» می‌دهند تا مطالبات و خواست‌های آن‌ها را به‌منظور گذار از نظام جمهوری اسلامی نمایندگی کند.

به‌نوشته فرانکفورتر آلگماینه، در میان کسانی که از کارزار «من وکالت می‌دهم» پشتیبانی کرده‌اند، شمار زیادی از چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی سرشناس جامعه ایران از جمله علی کریمی دیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، برخی دیگر از چهرهای مخالف نظام جمهوری اسلامی از جمله حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی هنوز درباره این کارزار سیاسی اظهار‌نظر نکرده‌اند.

فرانکفورتر آلگماینه در بخش دیگری از گزارش خود به این نکته اشاره می‌کند که حمایت از شاهزاده رضا پهلوی تنها محدود به خارج از کشور نیست.

 به‌نوشته این روزنامه سراسری آلمان، در اعتراض‌های روزهای گذشته در داخل کشور، به‌طور مشخص در تهران، زاهدان و ایذه، شعار و دست‌نوشته‌هایی با مضمون «ولیعهد رهبر انقلاب ماست» و «به شاهزاده رضا پهلوی وکالت می‌دهم» گزارش شده است.

فرانکفورتر آلگماینه در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که از شروع خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، نیروهای سیاسی مخالف نظام جمهوری اسلامی متحد و یک‌صدا عمل نکرده‌اند.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در بخش آخر گزارش خود نوشت که شاهزاده رضا پهلوی در آخرین موضع‌گیری خود، بار دیگر اعلام کرد که برای تشکیل یک ائتلاف فراگیر، تنها سه شرط «حفظ تمامیت ارضی ایران»، «دموکراسی سکولار» و «پذیرش حق مردم برای تصمیم‌گیری درباره شکل نظام سیاسی» قائل است.