کارزار من وکالت می‌دهم؛ از علی کریمی تا داریوش اقبالی

جنبش‌ آزادی‌خواهی مردم ایران با وکالت به شاهزاده رضا پهلوی به فاز جدیدی وارد شد

تاکنون بیش از ۲۱۷ هزار نفر طومار آنلاین وکالت به شاهزاده رضا پهلوی را امضا کرده‌اند. شماری از چهره‌های مطرح فرهنگی، ورزشی و هنری مانند داریوش اقبالی و علی کریمی برای گذار از جمهوری اسلامی ایران به شاهزاده رضا پهلوی وکالت‌ داده‌اند و هشتگ «من وکالت‌ می‌دهم» ظرف ۴۸ ساعت بیش از ۴۰۰ هزار بار در توییتر همرسانی شد.

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه اخیر خود با تلویزیون منوتو، از ضرورت اتحاد میان گروه‌های مختلف اپوزیسیون سخن گفت و تاکید کرد برای ایفای نقش تاریخی‌ و مذاکره در سطح بین‌المللی نیاز است مردم، فعالان مدنی و سیاسی اگر او را به عنوان یک فرد مورداعتماد قبول دارند، آن را اعلام کنند.

پس از پخش این مصاحبه، گروهی از ایرانیان با انتشار پست‌هایی، هشتگ «من وکالت می‌دهم» را در رسانه‌های اجتماعی فراگیر کردند. علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران که در جریان خیزش سراسری کنار مردم ایستاد و نقش مهمی ایفا کرد، نخستین چهره‌ مطرحی بود که با انتشار یک روایتگر (استوری) اینستاگرام نوشت که «برای دوران گذار از رژیم بچه‌کش و یک رفراندوم آزاد برای ایرانی آزاد و آباد» به شاهزاده رضا پهلوی وکالت می‌دهد.

حمید فرخ‌نژاد نیز در پستی نوشت که «برای ایران»، کنار شاهزاده رضا پهلوی می‌ایستد و به او وکالت می‌دهد.

احسان کرمی، بازیگر و مجری، نیز با اعلام حمایت از شاهزاده رضا پهلوی اعلام کرد: «با توجه به تاكيدات جناب آقاى رضا پهلوی مبنى بر حفظ يكپارچگى ايران، احترام به آزادى عقايد گوناگون در عين دورى از سازمان منفور مجاهدين خلق، به عنوان يك فرد، براى پيگيرى مطالبات آزادى‌خواهانه در جهت تشكيل حكومتى دموكراتيك در ايران به ايشان وكالت می‌دهم.» او یک طومار آنلاین هم برای جمع‌آوری امضای «من وکالت‌ می‌دهم» راه‌اندازی کرد که تا لحظه تنظیم این گزارش، بیش از ۲۱۷ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

روناک یونسی، بازیگر، نیز با انتشار توییتی به کارزار «من وکالت می‌دهم» پیوست و نوشت: «تا روز پیروزی انقلاب مردم ایران و برگزاری انتخابات آزاد و برقراری دولت موقت، شاهزاده رضا پهلوی تنها فرد مناسب برای رهبری مبازرات مردم ایران است.»

شهره صولتی، حسن شماعی‌زاده، بیژن مرتضوی، پرستو صالحی، چکامه چمن‌ماه، بابک امینی، کامران ملک‌مطیعی، سوشا مکانی و مهرداد پولادی نیز دیگر چهره‌های مطرحی‌اند که از شاهزاده رضا پهلوی حمایت کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داریوش اقبالی، هنرمند شناخته‌شده موسیقی، نیز بامداد پنجشنبه با انتشار پستی در اینستاگرام، از شاهزاده رضا پهلوی حمایت کرد و نوشت: «به نوبه خود، در میان افراد خارج از ایران، آقای رضا پهلوی را گزینه مناسبی برای نمایندگی اپوزیسیون خارج می‌دانم. معتقدم ایشان بیش از دیگران می‌توانند نقشی مفید در جهت بازتاب صادقانه خواسته‌های آزادی‌خواهانه مردم داخل ایران در سطح بین‌الملل ایفا کنند.»

داریوش تاکید کرد: «‎انقلاب ایران وارد فاز تازه‌ای شده و نیازمند راهکارهای تازه است و همه مخالفان رژیم جمهوری اسلامی علی‌رغم اختلافات عقیدتی در نه به جمهوری اسلامی و زن، زندگی، آزادی هم‌صدا و هم‌عقیده‌اند. این نقاط مشترک باید پایه‌ای شوند برای همبستگی در ابعاد بزرگ‌تر؛ چرا که حمایت از مردم ایران و در نهایت فروپاشی و گذر از رژیم حاکم در ایران، بیش از هر چیز نیازمند هم‌صدایی است.»

این هنرمند شناخته‌شده موسیقی با تاکید بر اینکه «رهبران واقعی جنبش آزادی‌خواهانه» فعالان و مردم داخل ایران‌اند که بیشترین هزینه را می‌دهند، نوشت: «اپوزیسیون خارج از کشور تنها می‌تواند حامی آن‌ها باشد و باید با گسترش صادقانه خواسته‌های مردم ایران در سطح بین‌الملل، انقلاب آن‌ها را تقویت و رژیم جمهوری اسلامی را تضعیف کند.»

داریوش اقبالی در پایان خاطرنشان کرد که نقش شاهزاده رضا پهلوی را برای دوران گذار از جمهوری اسلامی مفید و موجه می‌داند و «پس از آن، فقط انتخاباتی سالم با حضور آزاد تمام طیف‌های سیاسی و قومیت‌های مختلف، همه برابر با یک رای، نوع نظام سیاسی ایران و رهبران آن را تعیین خواهد کرد».