شاهزاده رضا پهلوی: مبارزه ایرانیان تا رسیدن به «آزادی و دموکراسی» ادامه خواهد داشت

«روزی که ایران بر جمهوری اسلامی چیره شود و خامنه‌ای و همدستانش به دست عدالت سپرده شوند، نزدیک است»

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار رشته‌توییتی در روز یکشنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۱، نسبت به اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی حکم اعدام‌شان را در روز ۱۷ دی‌ماه اجرا کرد، واکنش نشان داد و از «کشورهای دموکراتیک» خواست تا سفرای جمهوری اسلامی را اخراج کنند و همزمان سفرای خود را از تهران فرا بخوانند.

شاهزاده رضا پهلوی در این رشته‌توییت، پس از اشاره به اعدام این دو زندانی سیاسیِ جوان، نوشت «حکومت ضدِ ایرانی» جمهوری اسلامی از ابتدای تاسیسش تاکنون «بهترین، باهوش‌ترین، شجاع‌ترین و وطن‌دوست‌ترین ایرانیان را هدف گرفته است.»

او در ادامه این رشته‌توییت حکومت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «غیرقانونی» خواند و تاکید کرد این حکومت امید دارد تا از طریق دست زدن به «جنایت‌های فجیع» اراده مردم ایران را برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی، در هم بشکند. با این‌وجود شاهزاده رضا پهلوی در ادامه این رشته‌توییت، که به زبان انگلیسی منتشر شده است، نوشت:«این حکومت باید بداند هر بار که جان یک ایرانی بی‌گناه را می‌گیرد، تنها اراده ما را برای بازپس گرفتن ایران و دوباره ساختنش مصمم‌تر می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در عین‌حال بخشی از پیام توییتری روز یکشنبه خود را خطاب به جامعه بین‌المللی نوشت. او در این بخش خواهان توجه جامعه جهانی به «مبارزه مردم ایران» شد و تاکید کرد این مبارزه تا لحظه پیروزی و دستیابی ایرانیان به «آزادی و دموکراسی» پایان نخواهد یافت. 

شاهزاده رضا پهلوی نوشت:«روزی که ایران بر جمهوری اسلامی چیره شود و خامنه‌ای و همدستانش به دست عدالت سپرده شوند، نزدیک است.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین از «کشورهای دموکراتیک» خواست تا سفرای جمهوری اسلامی را از کشورهای خود اخراج کنند و همزمان سفرای خود را نیز از تهران فرا بخوانند. او در ادامه به این گروه از کشورها توصیه کرد که این اقدامات باید با اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی و حمایت از مردم ایران همراه باشد. 

شاهزاده رضا پهلوی رشته‌توییت خود را با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی به‌پایان رساند و در این ارتباط نوشت:«بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و آلمان باید تلاش‌های خود به‌منظور احیای برجام را رها کنند.»