جوایز جوی ۲۰۲۳: ستاره‌های سینما و موسیقی در ریاض

تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد مشهور منطقه‌ای و بین‌المللی راهی بلوار ریاض شدند و روی فرش معروف اسطوخودوسی این مراسم ایستادند

جوایز جوی، بزرگ‌ترین مراسم خاورمیانه برای تقدیر و تجلیل از هنرمندان و مشاهیر عرب، شنبه‌ شب در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برگزار شد.

در این رویداد که سومین دوره آن با مشارکت گروه ام‌بی‌سی (MBC) برگزار شد، از چهره‌های شناخته‌شده در رشته‌های مختلف هنری تقدیر شد. برخی از عناوین این جوایز عبارت‌اند از بهترین خواننده زن، بهترین خواننده مرد، بهترین ستاره موسیقی نوظهور، بهترین بازیگر زن سریال‌های تلویزیونی و بهترین بازیگر مرد سریال‌های تلویزیونی. در این مراسم از فیلم‌های عربی، ورزشکاران و چهره‌های‌ شناخته‌شده رسانه‌های اجتماعی نیز قدردانی به عمل آمد.

تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد مشهور منطقه‌ای و بین‌المللی راهی بلوار ریاض شدند و روی فرش معروف اسطوخودوسی این مراسم ایستادند. برخلاف فرش‌ قرمز معمول در مراسم اهدای جوایز در آمریکا و اروپا، در عربستان سعودی، فرش اسطوخودوسی نماد هویت این کشور در مراسم رسمی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (اس‌پی‌ای)، پادشاهی عربستان سعودی در مه ۲۰۲۱ اعلام کرد که رنگ اسطوخودوسی را به عنوان رنگ جدید فرش برای رویدادهای تشریفاتی و مراسم رسمی انتخاب کرده است. این خبرگزاری در آن زمان نوشت: «فرش‌های اسطوخودوسی با رنگ‌ صحراها و فلات‌های پادشاهی در فصل بهار، زمانی که با گل‌های اسطوخودوس و گیاهان دیگر مانند گلپوره صحرایی و ریحان تزیین می‌شوند و با هم یک بنفش طبیعی را تشکیل می‌دهند، یکسان است.»

از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌توان به خوانندگان فوق‌ستاره دنیای عرب مانند الیسا، نانسی عجرم، عمرو دیاب، محمد عبده، ماجد المهندس و بازیگرانی چون احمد حلمی، مونا زکی، نادین نسیم نجیب و بسیاری دیگر اشاره کرد. از ستارگان سینما هم مل گیبسون، شاهرخ خان و سوفیا ورگارا در این رویداد حضور داشتند.

سال گذشته هم نام‌های بزرگی از جمله اصاله، رامز جلال، امینه خلیل، نانسی عجرم و جان تراولتا، ستاره هالیوود، و شاهرخ خان، اسطوره بالیوود، در این مراسم شرکت کردند.

بیشتر از زندگی