سفیر عربستان در آمریکا: زنان در کشورم از فرصت‌های برابر با مردان برخوردارند

به گفته ریما بنت بندر، برابری در پرداخت‌ها و فرصت‌ها میان زنان و مردان ممکن است در بسیاری از کشورهای دیگر جهان دیده نشود

شاهدخت ریما بنت بندر، نخستین سفیر زن و یازدهمین سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا است- Fayez Nureldine / AFP

شاهدخت ریما بنت بندر، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده در نشستی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس از سیاست‌های دولت این کشور در حوزه توانمند‌‌سازی زنان دفاع کرد. او گفت، امروز زنان در عربستان سعودی حقوق برابر با مردان دریافت می‌کنند و از فرصت‌های برابر برخوردارند.

به‌گفته سفیر عربستان سعودی، برابری در پرداخت‌ها و فرصت‌ها میان زنان و مردان ممکن است در بسیاری دیگر از کشورهای جهان دیده نشود.

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در بخش دیگری از سخنان روز پنجشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی‌ماه) در مجمع جهانی اقتصاد، رویکرد دولت عربستان سعودی به زنان را یک نمونه و الگوی مناسب برای کشورهای منطقه و جهان اسلام معرفی کرد.

شاهزاده ریما بنت بندر به موقعیت پنج تن از زنان دیپلمات سعودی در مناطق مختلف جهان از جمله نماینده این کشور در اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت چنین موقعیتی آرزوی زنان است و زنان عربستان سعودی توانسته‌اند به چنین موقعیت شغلی  دست یابند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، ارزش‌ها و ساختارهای جوامع مختلف با هم متفاوت است. به این اعتبار، نمی‌شود انتظار داشت ۱۰۰ درصد ارزش‌ها یا ساختارهایی که در ایالات متحده وجود دارد در عربستان سعودی تکرار شوند. به همین ترتیب، تجربه عربستان سعودی را هم نمی‌توان به‌طور کامل در کشور دیگری اجرا کرد.

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های توسعه‌محور عربستان سعودی در چارچوب طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰»، از محتوا و رویکردهای این برنامه‌های دفاع کرد و گفت عربستان سعودی، بهترین روش‌ها را برای تامین اهداف برنامه‌های «چشم‌انداز ۲۰۳۰»، در طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله اصلاحات اجتماعی و برابری جنسیتی به‌کار گرفته است. به‌گفته شاهدخت ریما بنت بندر، عربستان سعودی تلاش می‌کند که بهتر شود و این مجموعه اهداف و رویکردهایی است که بسیاری از کشورهای جهان، توان پیگیری و انجام آن را ندارند.

«چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان سعودی با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌محور اجتماعی گسترده از جمله توانمندسازی زنان و ایجاد فرصت‌های برابر تنظیم شده است.

شاهدخت ریما بنت بندر، نخستین سفیر زن و یازدهمین سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا است. او دختر بندر بن سلطان، شناخته‌شده‌ترین سفیر عربستان سعودی است که از ۲۰۰۵-۱۹۸۳، به عنوان سفیر این کشور در واشنگتن کار کرد.

بیشتر از جهان