سالیوان در اسرائیل مساله ایران را در دستور کار دارد

سالیوان شامگاه چهارشنبه با آیزاک هرتزوگ، رئيس‌جمهوری اسرائیل، دیدار کرد و قرار است روز پنجشنبه با نتانیاهو و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل ملاقات داشته باشد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه برای گفت‌وگو با مقام‌های ارشد دولت جدید بنیامین نتانیاهو وارد اسرائیل شد. روزنامه اورشلیم‌پست، محور گفت‌وگوهای امنیتی سالیوان با مقام‌های اسرائیل را حکومت ایران اعلام کرد. علاوه بر مسائل مرتبط با حکومت ایران، سیاست‌های اسرائیل در «کرانه غربی» و منطقه هم در دستورکار قرار دارد.

سالیوان نخستین مقام دولتی در میان اعضای ارشد دولت جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، است که بعد از قدرت‌‌گیری دوباره نتانیاهو، در مقام نخست‌وزیری اسرائيل، به این کشور سفر کرده است.

سالیوان شامگاه چهارشنبه با آیزاک هرتزوگ، رئيس‌جمهوری اسرائیل، دیدار کرد و قرار است روز پنجشنبه با نتانیاهو و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل دیدار داشته باشد.

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس، بامداد روز پنجشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی‌ماه) به‌نقل از مقام‌های دولتی اسرائیل و آمریکا، محور گفت‌وگوهای سالیوان با مقام‌های ارشد دولت نتانیاهو را تلاش برای رسیدن به یک رویکرد مشترک درباره سیاست‌های دولت جدید اسرائیل در قبال موضوعات ایران، فلسطین و روند «عادی‌سازی روابط» اسرائیل با برخی از کشورهای منطقه عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید با برخی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت نتانیاهو در قبال فلسطینی‌ها، به‌طور مشخص ادامه شهرک‌سازی در کرانه غربی، مخالف است.

دولت بایدن، ادامه سیاست شهرک‌سازی در کرانه غربی رود اردن را با راه‌‌حل تشکیل دو دولت مستقل در منطقه مغایر می‌داند.

آکسیوس در بخش دیگری از گزارش خود روز پنجشنبه خود به‌نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: هدف اصلی از سفر سالیوان به اسرائیل، در میان گذاشتن صریح انتظارات دولت آمریکا از دولت جدید نتانیاهو است.

به‌گفته این مقام آمریکایی، مسئله عادی‌سازی روابط اسرائيل و عربستان سعودی نیز از دیگر موضوع‌هایی است که در دستورکار گفت‌وگوهای مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مقام‌های ارشد اسرائیلی قرار دارد.

بیشتر از جهان