سفیر اسرائیل در سازمان ملل: ما می‌توانیم یک «گنبد آهنین سایبری» ایجاد کنیم

گیلعاد اردان از حمله سایبری ایران به آلبانی به‌عنوان یک نمونه از چنین تهدیدهایی نام برد

گیلعاد اردان گفت: منشاء اغلب حمله‌های سایبری برخلاف حمله‌های متعارف، ناشناخته است- عکس از ایندیپندنت فارسی

نمایندگی دائمی اسرائیل در سازمان ملل متحد به رهبری گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در این سازمان ، روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)، میزبان کنفرانس ویژه‌ای به نام «همکاری برای یک دنیای سایبری امن» بود. 

به گزارش خبرنگار ایندیپندنت فارسی در سازمان ملل، این کنفرانس بر همکاری در زمینه اقدام سایبری دفاعی متمرکز بود. مدیران ارشد شرکت‌های تکنولوژی در این نشست، در مورد همکاری برای مبارزه با حمله‌های سایبری به زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، دفاتر دولتی، مدارس، بخش انرژی، زنجیره تجاری و حتی انتخابات بحث کردند.

گیلعاد اردان در سخنانش در این کنفرانس گفت: «منشاء اغلب حمله‌های سایبری برخلاف حمله‌های متعارف، ناشناخته است.» به گزارش اورشلیم پست، ۴۰ درصد تمام سرمایه‌گذاری‌های امنیت سایبری خصوصی جهان در اسرائیل انجام شده است.

گیلعاد اردان تصریح کرد: «از بخش نظامی گرفته تا بخش خصوصی، امنیت سایبری بسیار مهم است و بخش‌های عمومی و خصوصی باید با هم همکاری کنند تا یک سپر دیجیتال درست کنند.»

او با اشاره به سازمان ملل متحد گفت این تلاش‌ها باید از مرکز دیپلماسی شروع شود. سفیر اسرائیل در سازمان ملل، از سامانه دفاعی گنبد آهنین یاد کرد و گفت: «ما می‌توانیم یک گنبد آهنین برای دفاع سایبری نیز ایجاد کنیم.» گیلعاد اردان از حمله سایبری حمهوری اسلامی ایران به آلبانی نیز به‌عنوان یک نمونه از چنین تهدیدهایی نام برد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برناردو ماریانو خواکیم، مدیر ارشد فناوری اطلاعات سازمان ملل، نیز در این کنفرانس گفت: «ما هم‌اکنون، از تهدیدهایی که با آن‌ها مواجه‌ایم، بسیار عقب افتاده‌ایم.» او همچنین تاکید کرد که باید ابزار حفاظت از خویش را به شهروندان بدهیم. او تاکید کرد: «دارایی‌های دیجیتال به همان اندازه دارایی‌های فیزیکی مهم‌اند.»

آویرام اتزابا، مدیر اجرایی همکاری‌های بین‌المللی در سازمان ملی سایبری اسرائیل، نیز در این جلسه شرکت داشت. سازمان ملی سایبری اسرائیل یک آژانس امنیت ملی و تکنولوژی است که مسئولیت امنیت سایبری اسرائیل را بر عهده دارد. او تاکید کرد: «بخش‌های انرژی، مالی، صنعت و حتی محافظت از طبیعت به دنیای دیجیتال وابسته است.» او افزود: «حتی دموکراسی‌ها در خطرند و بنابراین، صنایع و حکومت‌ها باید با هم در این زمینه همکاری کنند.» مانند گیلعاد اردان، آویرام اتزابا نیز اسم این طرح را «گنبد سایبری» گذاشت. 

ناداو زفیر، یکی از بنیانگذاران و عضو گروه مدیریتی کمپانی «گروه ۸»، نیز در سخنانش از «گنبد سایبری» نام برد. او تاکید کرد که این حمله‌های سایبری ممکن است پیامدهای جدی‌تری در پیش داشته باشند.

ناداو زفیر گفت این حمله‌ها ممکن است جان شهروندان را به خطر بیندازند، باعث کند شدن رشد اقتصادی شوند و اعتماد عمومی به دولت‌ها را کم کنند. ناداو زفیر تاکید کرد: «فقط با همکاری جامعه بین‌المللی می‌توان در برابر تهدیدهای سایبری مقاومت کرد.»

بیشتر از جهان