حمله روزنامه دولت به مولوی عبدالحمید: مقصر اصلی فتنه و مرتبط با سی‌آی‌ای است

ادامه تظاهرات ضدحکومتی مردم استان سیستان‌وبلوچستان، موجب عصبانیت و حمله روزنامه ایران به امام جماعت اهل تسنن زاهدان شده است.

روزنامه ایران، متعلق به دولت جمهوری اسلامی که در حال حاضر زیر‌نظر منصوبان ابراهیم رئیسی، اداره می‌شود، در شماره روز شنبه ۲۴ دی‌ماه، با حمله و پرونده‌سازی امنیتی علیه مولوی عبدالحمید، امام جماعت اهل سنت در استان سیستان ‌و بلوچستان، او را «مقصر اصلی زنده نگه‌داشتن فتنه و شورش» نامید و ادعا کرد او با سرویس‌های جاسوسی آمریکا در ارتباط است.

مولوی عبدالحمید از ابتدای خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، بارها در مراسم نماز جمعه زاهدان از سرکوب و کشتار شهروندان بی‌دفاع به دست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی انتقاد کرده و در سخنانی صریح، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مسئول خون‌های ریخته شده در سراسر ایران خوانده است.

سرکوبگران جمهوری اسلامی، روز ۸ مهر سال جاری، دست‌کم ۱۰۰ شهروند سیستان ‌و بلوچستانی معترض به تجاوز یکی از فرماندهان پلیس به دختری ۱۵ ساله را به ضرب گلوله و رگبار به قتل رساندند.

حالا روزنامه دولتی ایران در یادداشتی با عنوان «سرمایه‌گذاری ارگان رسانه‌ای CIA روی عبدالحمید»، نوشته است: «عبدالحمید اسماعیل زهی، خطیب مسجد مکی زاهدان که از ابتدای شروع اغتشاشات تلاش کرده است تا نقش رهبری آشوب‌ها در این شهر را بر‌عهده بگیرد، با وجود پایان یافتن آشوب‌ها همچنان با سخنان تفرقه‌برانگیز خود به نقش مخربش علیه امنیت  و وحدت ملی ادامه می‌دهد. سخنان تحریک‌کننده اسماعیل زهی البته موردحمایت و توجه رسانه‌های سعودی، صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفته است.»

این روزنامه در ادامه نوشته است: «در حالی‌ که آرامش در سراسر کشور حاکم بوده و رسانه‌های ضدانقلاب و ضدایران از محتوا تهی شده‌اند، جریان عبدالحمید اسماعیل زهی تلاش دارد تا مسجد زاهدان را به‌عنوان مقر اصلی فتنه، شورش و ناامنی زنده نگه دارد و هر بار با تحریک جوانان و حرکت در پازل دشمنان مردم ایران، نقش مخرب خود را ادامه دهد.»

حملات و فشارهای امنیتی علیه امام جماعت صدها هزار سنی‌مذهب ایرانی، در حالی در یک ماه گذشته شدت گرفته است که مولوی عبدالحمید در هفته‌های اخیر ثابت کرده که قصد عقب‌نشینی مقابل نیروهای حکومت جمهوری اسلامی را ندارد و روز گذشته، جمعه ۲۳ دی‌ماه، نیز گفت مردم ایران «تغییرات بزرگ» می‌خواهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امام جماعت مسجد مکی زاهدان، روز جمعه ۲۳ دی‌ماه، به دیدار اخیر علی خامنه‌ای با گروهی از مداحان حکومتی کنایه زد و تلویحا خطاب به او گفت: «مشکلات کشور نه با ائمه جمعه حل می‌شود و نه با مداحان، بلکه باید پای مذاکره با بزرگان اقوام، نخبگان دلسوز، منتقدان، مخالفان و متفکران بنشینید، حرف مردم ایران را بشنوید و تغییراتی را که می‌خواهند ایجاد کنید.»

مولوی عبدالحمید همچنین روز گذشته با انتقاد از احکام قضایی سنگین علیه معترضان و نسبت‌ دادن آنان به کشورهای خارجی تاکید کرد که معترضان، خارجی نیستند، مردم ایران‌اند و مشکلاتشان با احکام قضایی و اعدام حل نمی‌شود. او به فراگیر شدن اعتراض‌ها در میان طیف‌های مختلف اجتماع، ازجمله زنان، جوانان، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، نخبگان و عموم مردم اشاره کرد و افزود که در میان این مردم است و نمی‌تواند مشکلاتشان را نفی کند. عبدالحمید در ادامه، احضار و بازداشت معترضان، ازجمله روزنامه‌نگاران، فعالان، زنان و دانشجویان را خلاف موازین حقوق انسانی دانست و تاکید کرد: «خیرخواه ایران هستم و وظیفه خود می‌دانم که دلسوز باشم.»

هفته گذشته محمدجواد لاریجانی، از چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی، مسجد مکی زاهدان را به «مسجد ضرار» تشبیه کرد و تلویحا خواستار تخریب این «محل توطئه که از آن حرف‌های متعفن بیرون می‌آید» شده بود. سخنانی که روز جمعه با واکنش شدید مردم در شهرهای زاهدان، راسک و خاش مواجه شد و آن‌ها در خیابان‌ها شعار «مرگ بر لاریجانی» سر دادند.

حالا خطبه‌های انتقادی مولوی عبدالحمید از نظام جمهوری اسلامی در نماز جمعه‌های زاهدان، به بخشی از تظاهرات و راهپیمایی‌های هفتگی و ثابت مردم در سیستان ‌و بلوچستان تبدیل شده است و زنان و مردان سنی‌مذهب هر هفته جمعه در خیابان‌های شهرهای مختلف این استان، ضمن شعار علیه علی خامنه‌ای و منصوبان او، خواستار محاکمه حمله‌کنندگان به مردم در جمعه خونین زاهدان و شناسایی عاملان اصلی این کشتار وسیع‌اند.