هزینه ۶۰ میلیون پوندی برگزیت برای استخدام پزشک در بریتانیا

پیامدهای گسترده خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای بخش بهداشت و درمان

جو سوینسون و دکتر مایکل ارلویین در جریان کمپین انتخاباتی در بیمارستان سوث‌همپتون، ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹/Glyn KIRK / AFP

حزب لیبرال دموکرات بریتانیا می‌گوید برگزیت مبلغ ۶۰ میلیون پوند دیگر برای سازمان خدمات بهداشت عمومی بریتانیا هزینه خواهد داشت تا بتواند از خارج پزشک و پرستار استخدام کند.

این هزینه اضافی در رونمایی از طرح حزب لیبرال دموکرات بریتانیا به رهبری خانم جو سوینسون افشاء شد که درنظر دارد با ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا و افزون کردن یک پنس به مالیات بردرآمد مردم، مبلغ ۳۵ میلیارد پوند در پنج سال آینده به سازمان خدمات بهداشت عمومی کشور تزریق کند.

لوسیانا برگر، سخنگوی حزب لیبرال دموکرات در امور بهداشت عمومی، گفته است که ممنوعیت حرکت آزاد (شهروندان اروپایی) به بریتانیا که در برنامه برگزیت احزاب کارگر و محافظه کار قرار دارد، سخت به خدمات بهداشت عمومی کشور لطمه خواهد زد و با بازداشتن کادر پزشکی اروپا از کار در بریتانیا، موجب افزایش کمبود مهارت‌های پزشکی در کشور خواهد شد.  

کریستین ژاردین، سخنگوی این حزب در امور کشوری نیز ضمن تاکید بر هزینه‌های افزون سازمان خدمات بهداشت عمومی بریتانیا، به برنامه‌های حزب محافظه کار موسوم به «هزینه‌های مهاجرت مهارت‌ها» پس از برگزیت اشاره کرد.

در حال حاضر، موسسات بریتانیایی باید بطور متوسط مبلغ ۱۰۰۰ پوند در سال برای استخدام هر شهروند غیراروپایی به دولت پرداخت کنند.

خانم ژاردین می‌گوید حدود ۱۲ هزار شهروند اروپایی از جمله ۲۱۱۸ پزشک و ۲۳۹۴ پرستار و کادر پزشکی که سال گذشته به سازمان خدمات بهداشت عمومی پیوستند، این سازمان باید (در صورت برگزیت) سالیانه مبلغ ۶۰ میلیون پوند برای روادید پنج ساله آن‌ها بپردازد مگر آن که تعداد آن‌ها کاهش یابد.

او افزود که این مبلغ علاوه بر سالیانه ۶۲۵ میلیون پوند «هزینه اضافی بهداشت» است که طبق طرح برگزیت حزب محافظه کار باید در مورد شهروندان اتحادیه اروپا اعمال شود. این وجه باید از طرف پزشکان و پرستاران سازمان بهداشت عمومی بریتانیا پرداخت شود که شهروندان اتحادیه اروپا هستند، هرچند که آن‌ها هم اکنون نیز از طریق مالیات بردرآمد سهم بهره‌مندی از خدمات بهداشتی‌شان را می‌پردازند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ژاردین گفت:«برخلاف بودجه بیشتری که جانسون (نخست وزیر بریتانیا) وعده می‌دهد، برگزیت بودجه بیمارستان‌ها و پزشکان عمومی ما را خواهد خورد.»

«سازمان خدمات بهداشت عمومی ناچار خواهد شد میلیون‌ها پوند برای روادید پزشکان و پرستارهای اروپایی که برای کار به بریتانیا می‌آیند، بپردازد. این میلیون‌ها پوندی است که باید روی بیماران خرج شود.

«این، افزون بر مالیات بی‌رحمانه حزب محافظه کار بر درآمد پرستاران است که شهروندان اتحادیه اروپا را مجبور می‌کند مبلغ ۶۲۵ پوند – یا حتی بیشتردر صورت داشتن فرزند - از درآمدشان را به عنوان مالیات (اضافه) به دولت بپردازند.

«سازمان خدمات بهداشت عمومی به کار هزاران پزشک و پرستار اروپایی متکی است و ما به مراتب به تعداد بیشتری از آن‌ها نیازمندیم تا بحران کمبود پرستار را حل کنیم.»

لوسیانا برگر می‌گوید یک دولت لیبرال دموکرات از طریق یک پنس افزایش مالیات بردرآمدها خواهد توانست مبلغ ۷ میلیارد پوند در سال عایدی اضافی داشته باشد که بتواند صرف خدمات بهداشت عمومی و خدمات اجتماعی کند. 

حزب لیبرال دموکرات، همچنین، می‌گوید افزون بر این، ۱۰ میلیارد پوند دیگر به بهینه کردن تجهیزات پزشکی، آمبولانس‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های سازمان بهداشت عمومی اختصاص خواهد داد.

افزون براین، حزب لیبرال دموکرات درنظر دارد ظرف پنج سال آینده، با مسئله کمبود کادر پزشکی که به گفته کالج سلطنتی پرستاری، تنها در مقطع تعداد پرستار به ۴۰ هزار نفر رسیده و به همین گونه کمبود پزشک، مقابله کند.

این اقدامات تنها از راه آزادی رفت و آمد و کار شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا –از جمله ۶۵ هزار شهروند اتحادیه اروپا که در بریتانیا کار می‌کنند – و نیز برقرار کردن مجدد بورس پرستاری و راهبردی برای ایجاد یک نیروی کار برای آموزش کادرهای مورد نیاز آینده، ممکن است.

خانم برگر گفت:«سازمان خدمات بهداشت عمومی با کمبود شدید کادر پزشکی، کمبود بودجه و ساختمان‌های در حال ریزش بیمارستان‌ها دست به گریبان است. تمام این معضلات با به روی کار آمدن احزاب محافظه کار یا کارگر که به حرکت آزادانه (شهروندان اروپایی به بریتانیا) پایان خواهد داد، وخیم‌تر خواهد شد و جلب پرستار و پزشک از اتحادیه اروپا را دشوارتر خواهد کرد.».

© The Independent