جیل بایدن سرطان پوست را از صورت و سینه‌اش برداشت

بانوی اول آمریکا روحیه خوبی دارد و پس از جراحی در مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید، به کاخ سفید باز می‌گردد

کوین اوکانر، پزشک رئیس‌جمهوری: جیل بایدن «روحیه خوبی دارد» و «حالش خوب است» - AFP

کوین اوکانر، پزشک رئیس‌جمهوری، روز چهارشنبه گفت جراحان مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید دو ضایعه سرطانی پوست را از صورت و قفسه سینه جیل بایدن، بانوی اول [آمریکا]، برداشتند.

دکتر اوکانر در یادداشتی به دبیر مطبوعاتی دکتر بایدن که کاخ سفید آن را منتشر کرد، گفت که بانوی اول آمریکا ابتدا تحت یک «روش سرپایی برنامه‌ریزی‌شده‌ که معمولا به عنوان جراحی موس (Mohs) شناخته می‌شود، قرار گرفت تا ضایعه کوچک بالای چشم راستش برداشته و آزمایش شود.»

او گفت که این روند «تایید کرد» ضایعه برداشته‌شده از صورت یک تومور سرطانی سلولی برون پوستی بنیادی (basal cell carcinoma) است که نوع شایعی از سرطان پوست محسوب می‌شود و همچنین خاطر نشان کرد که پزشکان ضایعه دوم در بالای چشم چپ او را که زیر نور جراحی مشاهده شده بود، برداشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر اوکانر همچنین گفت که جراحان «ناحیه نگران‌کننده دیگری» را در سمت چپ قفسه سینه بانوی اول شناسایی کردند که با همان نوع سرطان پوست «همساز» به نظر می‌رسید و به «برداشتن» آن ضایعه سرطان پوست منجر شد و از همان روشی استفاده شد که ضایعه سرطان پوست بالای چشم دکتر بایدن را در اوایل روز برداشته بودند.

او گفت: «ضایعات سرطانی سلولی برون‌پوستی بنیادی برخلاف سرطان‌های پوست جدی‌تر مانند ملانوما یا کارسینوم سلول سنگفرشی، به «گسترش» یا متاستاز تمایلی ندارند. با این حال پتانسیل افزایش اندازه را دارند که به مشکلات مهم‌تر و همچنین افزایش چالش‌ها برای جراحی برداشتن منجر می‌شود.»

این پزشک افزود که دکتر بایدن با وجود «تورم و کبودی در صورت»، «روحیه خوبی دارد» و «حالش خوب است» و گفت که او اواخر روز چهارشنبه به کاخ سفید بازخواهد گشت.

© The Independent

بیشتر از جهان