حضور بایدن و همسرش در مراسم یادبود کشته‌شدگان تیراندازی در تگزاس

رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا در مراسم گرامیداشت قربانیان در دبستان راب حاضر شدند و کنار عکس آنان گل گذاشتند

طی دو هفته گذشته، این دومین سفر جو بایدن به‌منظور همدردی با آسیب‌دیده‌های تیراندازی‌های جمعی در آمریکا است- CHANDAN KHANNA / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و بانوی اول آمریکا، بعد از ظهر یکشنبه ۲۹ مه ۲۰۲۲، به شهر یووالد در ایالت تگزاس رفتند، تا در مراسم یادبود جان‌باختگان تیراندازی در دبستان راب شرکت کنند.

آنان ابتدا در مراسم گرامیداشت قربانیان در دبستان راب حاضر شدند و کنار عکس آنان گل گذاشتند. فرماندار تگزاس، مدیر مدرسه راب و همچنین مسئول سازمان مستقل بازرسی مدارس بخش یووالد، نیز در این مراسم حضور داشتند.

مراسم دعا برای کشته‌شده‌های این مدرسه، سپس با شرکت حدود ۶۰۰ نفر در کلیسای قلب مقدس یووالد برگزار شد.

جو بایدن و همسرش، جیل بایدن، سپس با خانواده‌های قربانی‌ها و همچنین کارکنان مدرسه ملاقات می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز ۲۵ مه، یک مهاجم مسلح به اسلحه نیمه‌خودکار وارد دبستان راب در یووالد شد و ۱۹ کودک و دو معلم را به ضرب گلوله کشت.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که درباره واکنش ماموران پلیس به واقعه، تحقیقاتی را آغاز می‌کند. پیش‌تر انتقادهایی درباره عملکرد پلیس به خبر تیراندازی در مدرسه منتشر شده و گفته شده است که ماموران پس از شنیدن ورود مهاجم مسلح به ساختمان مدرسه، برای یک ساعت در بیرون از ساختمان تعلل کردند تا این که ماموران گشت‌زنی مرزی وارد شده و مهاجم را کشتند.

تنها چند روز پس از این واقعه مرگبار و در حالی که بحث بر سر فروش و کنترل سلاح در ایالات متحده میان سیاستمداران داغ است، منابع خبری از وقوع تیراندازی دیگری در شهر چاتانوگا در ایالت تنسی  خبر داده‌اند.

گفته می‌شود که در این تیراندازی در مرکز شهر چاتانوگا چند نفر مجروح شده‌اند. پلیس گفته است که مجروحان نوجوان‌های زیر۲۰ سال‌اند.

دیدار بایدن از یووالد دومین سفر او در طی دو هفته برای تسلیت به خانواده‌های سوگوار جان‌باختگان تیراندازی جمعی در آمریکا است. او در تاریخ ۱۷ مه نیز به شهر بوفالو در ایالت نیویورک سفر کرد تا با خانواده‌های قربانیان تیراندازی در یک سوپرمارکت ملاقات کند.

در تیراندازی چهاردهم مه در بوفالو، ده نفر که همگی شهروندان سیاه‌پوست بودند به ضرب گلوله مهاجم کشته شدند.

بیشتر از جهان