ادامه بازی تنیس روی میز خامنه‌ای و نهاد‌های اطلاعاتی درباره اعتراض‌ها

وزارت اطلاعات مدعی کشف شش شبکه و بازداشت ۱۳ نفر در ایران شده است

علی خامنه‌ای با گذشت بیش از سه دهه از دوران رهبری‌اش همچنان سیاست «دشمن سازی» را ادامه می‌دهد- سایت خامنه‌ای

نهادی‌های اطلاعاتی و امنیتی همچنان تلاش می‌کنند با صدور اطلاعیه‌ها و طرح برخی موارد صحت ادعاهای علی خامنه‌ای مبنی بر دخالت کشور‌های غربی در شکل‌گیری اعتراض‌ها در ایران را تایید کنند.

عل خامنه‌ای دوشنبه ۱۹ دی برای چندین‌ بار در سه ماه گذشته، ادعا کرد که «دشمنان» جمهوری اسلامی در شکل‌گیری و تداوم اعتراض‌ها در ایران دست داشته‌اند؛ بی‌آنکه سند و مدرک متقن و معتبری برای اثبات این ادعا ارائه کند. وزارت اطلاعات هم روز سه‌شنبه ۲۰ دی، تنها یک روز پس از این سخنرانی، با انتشار اطلاعیه‌ای، به تشریح اقدام‌های خود طی این مدت پرداخت و مدعی شد که «دو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی تروریستی موساد» را شناسایی کرده است.

در این اطلاعیه به فردی به نام سیروس، ساکن یکی از کشور‌های اروپایی، اشاره شد که «سرپل» یکی از این شبکه‌ها است و از طریق اینستاگرام و واتس‌اپ به شناسایی عناصر عملیاتی اقدام می‌کرده است.

وزارت اطلاعات در جریان اعتراض‌های اخیر تاکنون مدعی شناسایی شش «تیم تروریستی» و ۲۳ نفر از اعضای آن‌ها شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۱۳ نفر این افراد در استان‌های تهران اصفهان، یزد، آذربایجان غربی و گلستان شناسایی و بازداشت شدند و ۱۰ نفر دیگر نیز از قرار معلوم، خارج از ایران حضور دارند.

نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی با شروع هر اعتراض خیابانی در ایران، با انتشار بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های متعدد مدعی کشف و انهدام گروه‌های «تروریستی» و «خرابکار» و «قاچاقچیان سلاح» می‌شوند که هدف همگی آن‌ها هم هدایت و حمایت از اعتراض‌ در داخل ایران است. این ادعا‌ها از سال ۱۳۹۶ و با گسترش اعتراض‌های مردمی، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای یافتند و پر رنگ‌تر از گذشته در رفتار و گفتار علی خامنه‌ای و نهاد‌های امنیتی زیرنظر او نمایان شدند.

علی خامنه‌ای با گذشت بیش از سه دهه از دوران رهبری‌ خود، همچنان گمان می‌کند که با «دشمن‌سازی» و ارجاع تمام مشکلات و اعتراض‌ها به خارج ایران می‌تواند اعتراض‌های داخلی را سرکوب کند، مردم را بترساند و حامیانش را امیدوار نگه دارد؛ اما شکست این سیاست در اعتراض‌های اخیر در ایران به‌خوبی نمایان شد و معترضان علنا در خیابان‌ها شعار دادند که عامل کشتار شاهچراغ را نه داعش بلکه شخص علی خامنه‌ای می‌دانند.

رویداد شاهچراغ از جمله بحران‌های موازی با اعتراض‌های خیابانی در ایران بود که طی آن دست‌کم ۱۳ نفر کشته شدند و جمهوری اسلامی با معرفی داعش به عنوان عامل آن تلاش کرد ناامنی در ایران را ماحصل اعتراض‌های مردمی جلوه دهد و با جدی نشان دادن ناامنی‌ها، مقدمات سرکوب خون‌بار این اعتراض‌ها را فراهم کند.