وزارت اطلاعات ایران: پنج تیم جاسوسی را متلاشی کردیم

وزارت اطلاعات مدعی شده که جاسوسان مرتبط با «نظام سلطه» را دستگیر کرده است

محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در ایران- عکس از وب‌سایت جماران 

معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در ایران گفته است که: با تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان تعدادی از جاسوسان مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شناسایی و دستگیر شدند».

این مقام مسئول امنیتی در مملکت گفته است که «به دنبال ضربات پی در پی به سرویس‌های جاسوسی نظام سلطه» تعدادی از جاسوسان مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی مذکور شناسایی و دستگیر شدند».

بنا به ادعای معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی «افسران اطلاعاتی بیگانه با بهره‌گیری از روش‌های پیچیده و متنوع اطلاعاتی، درصدد انجام جاسوسی نسبت به پروژه‌های هسته‌ای، سیاسی، اقتصادی، نظامی و زیرساختی کشور بودند».

این مقام امنیتی مدعی شده است که این افراد «با هدف سرویس‌های اطلاعاتی سیا، موساد و برخی کشورهای اروپایی مرتبط با پرونده‌های جاسوسی اخیر در خرابکاری زیرساخت‌ها، پروژه‌ها، تشدید تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش و تکنولوژی‌های نوین و همچنین ایجاد چالش در روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها» فعالیت می‌کردند.

بنا به ادعای وی تلاش‌ها و اقدامات  این گروها و افراد «با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمانبا شکست مواجه شده است».  

معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هم‌چنین  گفته است که با «فریب خورده‌گان خائن و دشمنان آشکار و پنهان جمهوری اسلامی»  با قاطعیت مقابله می‌کند و تاکید کرده که «در راستای امنیت ملی در هیچ نقطه‌ای از دایره اشراف و اقدام سربازان گمنام امام زمان در امان نبوده و به ملت اطمینان می‌دهیم با هر توطئه دشمنان متخاصم با قاطعیت مقابله و برخورد خواهیم کرد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام امنیتی درباره دستگیری و میزان نفوذ این جاسوسان حرفی نزده و معلوم نیست که افراد موردنظر این مقام امنیتی در ایران، در چه سطحی به فعالیت جاسوسی مبادرت داشتند. 

امروز، سه‌شنبه ۲۱ مرداد، قوه قضائیه ایران از دستگیری پنج نفر به اتهام جاسوسی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود گفته بود که این افراد از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند.

به گفته او  این افراد «در وزارت امور خارجه و صنایع تأمین‌کننده قطعات، حوزه انرژی، وزارت دفاع و انرژی هسته‌ای» مشغول به کار بوده‌اند.

اواخر ماه گذشته بود که محمود موسوی مجد که گفته می‌شد جاسوس قاسم سلیمانی بوده است، به حکم مقامات قضایی اعدام شد.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن مخابره این خبر، ادعای همکاری او با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای و موساد را مطرح کرد و مدعی شد موسوی مجد در مقابل دریافت دلار در حوزه‌های امنیتی اطلاعات جمع می‌کرد. 

بیشتر از