تیری آنری، گزینه اصلی مربیگری بلژیک

مهاجم سابق آرسنال و دستیار مارتینز از حمایت بازیکنان تیم برخوردار است

آنری در سال ۲۰۱۶ به کادر فنی مارتینز پیوست، ولی در مقاطع کوتاهی از تیم ملی بلژیک جدا شد - JACK GUEZ / AFP

تیم ملی بلژیک، یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ است که هنوز وضعیت نیمکتش را تعیین نکرده است. روبرتو مارتینز، مربی اسپانیایی، بعد از حذف بلژیک در مرحله گروهی، از هدایت این تیم کنار رفت و هنوز جانشین او مشخص نشده است. تیری آنری، ستاره سابق فوتبال فرانسه، یکی از دستیاران مارتینز بود و حالا گروهی از بازیکنان بلژیکی حمایتشان را از مربیگری گلزن سابق آرسنال اعلام کرده‌اند.

روملو لوکاکو، مهاجم اینتر، تردیدی ندارد که آنری سرمربی بلژیک می‌شود. او به شبکه اسکای ایتالیا گفت: «از نگاه من آنری سرمربی بعدی بلژیک است. تردیدی در این موضوع ندارم. بازیکنان تیم احترام زیادی به او می‌گذارند و او در دوران فوتبالش به تمام موفقیت‌ها دست پیدا کرده است. او مربیگری را بلد است و می‌داند که ما برای موفقیت به چه چیزی نیاز داریم. او تیم، لیگ بلژیک و کادر فنی را می‌شناسد. از نگاه من او گزینه ایده‌آل برای مربیگری تیم ملی است.»

لوکاکو افزود: «اگر آنری برای این پست انتخاب نشود، نمی‌دانم که آن‌ها سراغ چه کسی خواهند رفت‌، ولی فکر نمی‌کنم که بلژیک باید همه‌چیز را از نو شروع کند. این نسل هنوز افتخاری به دست نیاورده است، ولی ما همچنان باید برای بردن تلاش کنیم. او می‌خواهد برنده باشد و فکر نمی‌کنم که فدراسیون سراغ مربی برود که بخواهد همه‌چیز را تغییر بدهد. ازنظر من این تصمیم درستی نخواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توبی آلدرورلد، مدافع آنتورپ هم از مربیگری آنری در تیم ملی بلژیک حمایت کرد و گفت: «آنری در دوران فوتبالش به تمام افتخارات ممکن رسیده است. از طرف دیگر او تیم را خوب می‌شناسد. می‌فهمم که تیم نیاز به جوان‌گرایی دارد، ولی باید این را هم در نظر بگیرید که ما از کجا می‌آییم. با در نظر گرفتن این شرایط آنری بهترین گزینه است.»

آنری در سال ۲۰۱۶ به کادر فنی مارتینز پیوست، ولی در مقاطع کوتاهی برای مربیگری در موناکو و مونترال ایمپکت، از تیم ملی بلژیک جدا شد؛ دو تجربه‌ای که با موفقیت به پایان نرسید. آنری در جام جهانی ۲۰۱۸، یورو ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ همراه مارتینز روی نیمکت بلژیک حضور داشت. شیاطین سرخ در قطر پایین‌تر از انتظار بودند و با تنها یک برد مقابل کانادا، بعد از مراکش و کرواسی در رتبه سوم گروه قرار گرفتند.

آنری تنها گزینه هدایت تیم ملی بلژیک نیست و از لوئیز فن‌خال هلندی و میشل پرودوم بلژیکی هم به‌عنوان دو نامزد دیگر نام برده می‌شود. فدراسیون فوتبال بلژیک از روملو لوکاکو، کوین دبرون و تیبو کورتوا، سه بازیکن باتجربه تیم، خواسته است که نظر مشورتی‌شان را درباره مربی آینده تیم ملی ارائه کنند. نامزدها تا دهم ژانویه فرصت دارند تا برنامه‌شان را برای مربیگری تیم ملی بلژیک، به فدراسیون فوتبال این کشور ارائه بدهند.

بیشتر از فوتبال