کی‌روش در آستانه مربیگری قطر

با کنار رفتن مربی پرتغالی از بین نامزدها، بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی تشدید می‌شود

با رفتن کی‌روش به تیم ملی قطر بخشی از اختلاف‌های فوتبال ایران هم حذف می‌شود- عکس از تسنیم

معادله نیمکت تیم ملی با حذف یکی از گزینه‌های اصلی تغییر می‌کند. رسانه‌های قطری خبر دادند که فدراسیون فوتبال این کشور با کارلوس کی‌روش به توافق رسیده است. کی‌روش گزینه اول مهدی تاج برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بود و رئیس فدراسیون فوتبال با وجود مخالفت‌ها، اصرار زیادی داشت شرایط تمدید قرارداد مربی پرتغالی را فراهم کند، ولی با پیش‌دستی طرف قطری این پروژه به کلی منتفی می‌شود.

کی‌روش بی‌میل نبود که به همکاری با فدراسیون ایران و شاگردان سال‌های اخیرش ادامه بدهد، ولی به نظر می‌رسد که بعد از واکنش‌های منفی به عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ ترجیح داده است به پیشنهادهای دیگر فکر کند.

چند منبع نزدیک به فدراسیون فوتبال قطر به رسانه‌های این کشور خبر دادند که توافق با کی‌روش نهایی شده است، ولی اعلام رسمی آن بعد از جام خلیح فارس خواهد بود. قرار است هدایت قطر در این مسابقات به عهده برونو پینی‌یرو، مربی زیر ۲۳ ساله‌های این کشور باشد و کی‌روش کارش را بعد از این مسابقات شروع کند. این تورنمنت از ششم تا نوزدهم ژانویه در عراق برگزار می‌شود و معارفه احتمالی کی‌روش کمتر از یک ماه دیگر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هدایت قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ به عهده فلیکس سانچز بود، ولی سه شکست متوالی و نمایش ضعیف میزبان، کار مربی اسپانیایی را تمام کرد. ایده اولیه قطر این بود که برای جام جهانی خانگی از یک مربی مشهور استفاده کند، ولی بعد از قهرمانی غیرمنتظره در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹، فدراسیون تصمیم گرفت به همکاری با سانچز ادامه بدهد. قطر در جام جهانی مشکلات دفاعی زیادی داشت و فدراسیون این کشور با انتخاب کی‌روش سراغ کسی رفته که در ساختن ساختارهای دفاعی تبحر دارد.

با رفتن کی‌روش به تیم ملی قطر بخشی از اختلاف‌های فوتبال ایران هم حذف می‌شود، ولی انتخاب سرمربی تیم ملی همچنان معادله پیچیده‌ای به شمار می‌رود. مدیران فدراسیون در روزهای گذشته حرف‌های ضد و نقیضی درباره سرمربی بعدی تیم ملی زده‌اند و این نشان از اختلاف آرا در هیئت‌مدیره دارد.

اولویت برای هدایت تیم ملی همچنان با مربی خارجی است، ولی مشکلات مالی فدراسیون، ناآشنایی با فوتبال بین‌المللی و نبودن یک ساختار انتخاب این نگرانی را به وجود آورده است که سناریوی ویلموتس، مربی ناکام بلژیکی، تکرار شود.

در روزهای گذشته، نام‌های مختلفی به‌عنوان گزینه‌های مربیگری تیم ملی مطرح شده‌اند، ولی به نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از آن‌ها جدی نیست و بیشتر گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌سازی‌های نماینده‌ها (ایجنت‌‌ها) است. فوتبال ایران در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست که این گره کور چه زمانی باز خواهد شد.

بیشتر از فوتبال