چهارده معترض بازداشتی همراه آرمیتا عباسی اعتصاب غذا کردند

این ۱۵ زن محبوس در زندان کچویی در اعتراض به وضعیت پرونده‌هایشان و محرومیت از رسیدگی پزشکی، اعتصاب غذای خشک کردند

بر اساس گزارش‌ها، ۱۴ نفر از زنان محبوس در زندان کچویی کرج که در جریان خیزش سراسری اخیر بازداشت شده‌اند، در اعتراض به وضعیت پرونده‌هایشان و محرومیت از رسیدگی پزشکی، به آرمیتا عباسی، دیگر معترض بازداشتی، پیوستند و اعتصاب غذای خشک کردند.

آرمیتا عباسی، فاطمه نظری‌نژاد، الهام مدرسی، فاطمه مصلح حیدرزاده، نیلوفر شاکری، مرضیه میرقاسمی، شهرزاد درخشان، فاطمه جمال‌پور، حمیده زراعی، نیلوفر کردونی، سمیه معصومی، فاطمه حربی، انیسه موسوی، ژاسمین حاج میرزامحمدی و مائده سهرابی ۱۵ معترض بازداشتی‌اند که اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.

فاطمه نظری‌نژاد ٣٩ ساله اهل کرج، در ١٢ آبان‌ماه در مراسم چهلم حدیث نجفی بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد. او در مدت بازداشت به بیماری‌های گوارشی مبتلا شده است و وضعیت جسمانی مناسبی ندارد.

الهام مدرسی ٣٢ ساله، نقاش اهل سنندج و ساکن کرج، در  ١١ آبان‌ در منزلش بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. او در دوران بازجویی تحت شکنجه‌ شدید جسمی و روحی قرار داشت و به «خرابکاری در تاسیسات»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «تحریک مردم به قصد کشتار» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.

فاطمه مصلح‌حیدرزاده در ٢٩ شهریورماه، در نخستین روزهای خیزش سراسری بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد.

نیلوفر شاکری ١٩ مهرماه با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد. به گفته‌ مادرش، او وضعیت جسمی مناسبی ندارد و در اثر شکنجه و ضرب‌وشتم دچار خونریزی داخلی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرضیه میرقاسمی ٢٩ ساله، حسابدار یک شرکت خصوصی و تنها سرپرست مادر بیمارش، در اول مهر با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد و تحت شکنجه‌های جسمی و روحی شدید، مجبور به اعتراف اجباری علیه خود شده است.

فاطمه جمال‌پور ٣٧ ساله، مادر دو کودک که به‌تنهایی سرپرستی آن‌ها را بر عهده دارد، در ١۴ آبان‌ در جریان اعتراض‌ها در کرج بازداشت و در دادگاهی آنلاین، به ۵ سال حبس محکوم شد.

حمیده زراعی ٣٧ ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه علوم تحقیقات، در ١٢ آبان‌ در مراسم چهلم حدیث نجفی بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد.

نیلوفر کردونی ٢۶ ساله، اهل گوهردشت کرج و مادر کودکی خردسال، در ٢٧ شهریور بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. او در یک دادگاه آنلاین به ۵ سال حبس محکوم شد.

سمیه معصومی در جریان اعتراض‌های سراسری، در ١٢ آبان‌ در مراسم چهلم حدیث نجفی، بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد.

فاطمه حربی ٣٨ ساله، مادر کودکی ٨ ساله، در جریان اعتراض‌های سراسری و به‌دلیل برداشتن روسری در داروخانه‌ محل کارش، بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. او در یک دادگاه آنلاین به ۵ سال حبس و ٢ سال تبعید محکوم شد.

انیسه موسوی در آبان‌، در جریان اعتراض‌های سراسری، همراه مادرش در کرج بازداشت و به زندان کچویی منتقل شدند.

ژاسمین حاج‌میرزامحمدی، دانش‌آموخته‌ رشته سفال و سرامیک، در ١٢ آبان‌ در مراسم چهلم حدیث نجفی، بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. او در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مادر آرمیتا عباسی روز دوشنبه ۱۲ دی، با انتشار یادداشتی در اینستاگرام، از اعتصاب غذای دخترش در زندان کچویی کرج به علت رسیدگی نشدن به پرونده و طولانی ‌شدن دوره زندانش خبر داده بود.

او با اشاره به پاسخگو نبودن مقام‌های قضایی، آن‌ها را خطاب قرار داد نوشت: «با رسانه‌ها طرف صحبت نشدم که مبادا بگویید به قوانین تعرض کردم. امروز بعد از ۸۲ روز تصمیم گرفتم تقاضایم را این‌جا بیان کنم شاید به دستتان برسد.»

آرمیتا عباسی ۲۰ ساله در مهر ۱۴۰۱، در جریان اعتراض‌های سراسری دستگیر شد. مقام‌های قضایی مدعی‌ شده‌اند او یکی از «لیدرهای اغتشاشات» بوده و «۱۰ کوکتل مولوتف» در آپارتمانش کشف شده است.

آرمیتا عباسی از جمله افرادی است که در گزارش ماه گذشته سی‌ان‌ان در مورد تجاوز به معترضان بازداشتی، نامش ذکر شد. پیش از این، پیام‌های خصوصی چند پزشکیار در اینستاگرام به بیرون درز کرده بود که از تجاوز جنسی به او خبر می‌داد.