مادر «آرمیتا عباسی» از اعتصاب غذای دخترش در زندان خبر داد

آرمیتا عباسی به علت رسیدگی نشدن به پرونده و طولانی‌شدن دوره زندانش، به اعتصاب غذای خشک دست زده است

مادر «آرمیتا عباسی» با انتشار یادداشتی در اینستاگرام، از اعتصاب غذای دخترش در زندان کچویی کرج خبر داد.

او با خطاب قرار دادن رئیس دادگستری استان البرز، دادستان دادگاه انقلاب اسلامی کرج، بازپرس شعبه ۱۳ کرج و قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج، با اشاره به اینکه هیچ یک از مقام‌های قضایی پاسخگوی او نبوده‌اند و وکیلی را که برای آرمیتا انتخاب کرده بودند، نپذیرفته‌اند، نوشت: «با رسانه‌ها طرف صحبت نشدم که مبادا بگویید به قوانین تعرض کردم. امروز بعد از ۸۲ روز تصمیم گرفتم تقاضایم را اینجا بیان کنم شاید به دستتان برسد.»

آرمیتا عباسی، دختر ۲۰ ساله ساکن کرج، مهر ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در ایران به کشته شدن مهسا امینی و به دلیل انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی، دستگیر شد. با این حال، حکومت جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که او یکی از «رهبران اغتشاشات» است و «۱۰ کوکتل مولوتف» در آپارتمانش کشف شده است.

مادر «آرمیتا عباسی» در ادامه یادداشت اینستاگرامی‌اش نوشت آرمیتا به علت رسیدگی نشدن به پرونده و طولانی‌شدن دوره زندانش، به اعتصاب غذای خشک دست زده است. او نوشته است: «من مادر ‌آرمیتا عباسی به عنوان یک شهروند ایرانی از این تریبون تقاضا دارم به پرونده دختر من رسیدگی شود. این اعتصاب غذا که توسط آرمیتا و سایر همبندانش است، اصلا به نفع هیچکس نیست، امید آنکه پیامم به دستتان برسد قبل اینکه دیر شود.»

مادر این زندانی سیاسی با اشاره تلویحی به «جنابان بازجو»، مسئولان قضایی را خطاب قرار داده و آن‌ها را با این عبارت توصیف کرده است: «بنا را می‌گذارید به مجرم بودن تا خلافش ثابت شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرمیتا عباسی از جمله بازداشت‌شدگانی است که در گزارش ماه گذشته شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، نامش در حکم یکی از بازداشت‌شدگانی ذکر شد که در زندان مورد تجاور قرار گرفته است. پیش از این، پیام‌های خصوصی چند پزشکیار در اینستاگرام به بیرون درز کرد که از تجاوز جنسی به آرمیتا و شکنجه او خبر می‌داد. اخباری که از بیمارستان امام علی در کرج درز کرد نیز حاکی از آن است که آرمیتا در پی این آزارها، همراه با نیروهای لباس شخصی، به این بیمارستان منتقل می‌شود. کارکنان بیمارستان با وحشت متوجه نشانه‌های تجاوز به او می‌شوند. یکی از کارکنان این بیمارستان در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان»، واقعیت داشتن پیام‌های درزکرده به بیرون را تایید کرده است.

در این پیام‌ها نوشته شده بود آرمیتا هنگام ورود به بیمارستان به علت تجاوز مکرر، خونریزی از مقعد داشته است. نیروهای لباس شخصی اصرار داشتند که ماموران بیمارستان بنویسند تجاوز، پیش از دستگیری او رخ داده بوده است. «سی‌ان‌ان» با چهار تا پنج پزشکیار در بیمارستان صحبت کرده است که تایید کرده‌اند پیام‌ها را آنها به بیرون درز داده‌اند و، بر اساس اظهارات این گروه از پزشکان، آرمیتا در زندان مورد تجاوز قرار گرفته است. با این حال، جمهوری اسلامی ایران گزارش‌‌های مبنی بر تعرض یا تجاوز را تکذیب می‌کند.

مادر آرمیتا عباسی پیش از این با انتشار یادداشتی در حساب کاربری اینستاگرامش چنین نوشته بود: «دادگاهش بهمن ماهه، ماه تولدش.» به گزارش کانون حقوق بشر ایران، او پیش از این در پیامی از زندان به مادرش گفته بود:‌ «مامان! نذار هشتگ‌ها کم بشه.» 

فعالان حقوق بشر و کارشناسان سیاسی معتقدند سکوت خانواده‌های زندانیان سیاسی، در اکثر موارد به صدور احکام سنگین برای این زندانیان منجر شده است، و از خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌خواهند که رسانه‌ها را در جریان وضعیت آن‌ها قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در بیش از یکصد روز خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی، دست‌کم ۵۱۲ نفر کشته شده‌اند که ۶۹ نفر آن‌ها کودک‌اند. همچنین، تاکنون دست‌کم ۱۹ هزار نفر بازداشت شده‌اند و ده‌ها تن از آنان با حکم اعدام مواجه‌اند. جمهوری اسلامی ایران تاکنون محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، دو تن از معترضان، را اعدام کرده است.