فرمانده یک پایگاه بسیج در تهران مقابل خانه‌اش کشته شد

به گزارش رسانه‌های نزدیک به سپاه، قاسم فتح‌اللهی به ضرب چهار گلوله از پای درآمد

یک عضو سپاه پاسداران تهران روز سه‌شنبه، ۱۳ دی ماه، جلوی خانه خود به ضرب چهار گلوله از پای در آمد و کشته شد.

کشته شدن قاسم فتح‌اللهی که عضو «سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ» بود، هم‌زمان با سومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه،‌ صورت گرفت. سلیمانی سه سال پیش به همراه شماری از همراهانش، از جمله ابومهدی مهندس، از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق، با حمله پهپادی آمریکا کشته شد.

یگان «محمد رسول‌الله» بزرگ‌ترین واحد سپاه در کل ایران است و مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی سپاه و نیروی مقاومت بسیج در استان تهران را به عهده دارد. مقر این یگان پادگاه ولی‌عصر تهران در میدان سپاه (پادگان عشرت‌آباد قدیم) است. فرماندهی این سپاه در حال حاضر بر عهده سرتیپ حسن حسن‌زاده است که اخیرا به‌دلیل نقش خود در سرکوب اعتراض‌ها مورد تحریم‌های آمریکا و بریتانیا قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری تسنیم ضمن گزارش کشته شدن فتح‌اللهی نوشت: «این شهید ساعاتی پیش در مقابل منزلش به ضرب ۴ گلوله هدف اقدام تروریستی قرار گرفت.» به گزارش تسنیم که عکسی از فتح‌اللهی و محل حادثه را منتشر کرد، او فرمانده پایگاه بسیج ثارالله مسجد امام سجاد در محله مختاری تهران نیز بود. این محله در منطقه ۱۱ و نزدیک محله راه‌آهن است.

این خبر به‌سرعت مورد توجه رسانه‌های خارجی نیز قرار گرفته است. روزنامه اورشلیم پست اسرائیل تیتر زد:‌ «عضو سپاه مقابل خانه‌اش در تهران ترور شد.» این روزنامه در گزارش خود نوشت: «طبق گزارش‌ها، اعضای سپاه و بسیج در طی اعتراض‌ها در شماری از حمله‌ها کشته و زخمی شده‌اند. سپاه و بسیج از جمله نیروهای اصلی‌اند که برای سرکوب معترضان مورد استفاده قرار می‌گیرند.»