تلگراف: بریتانیا سپاه پاسداران را گروه تروریستی اعلام می‌کند

سازمان‌های امنیتی بریتانیا برای تشکیل پرونده علیه سپاه اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته‌اند

تروریست اعلام شدن سپاه به این معنی است که ارتباط با این گروه یا حضور در نشست‌ها یا حتی نمایش آرم این سازمان جرم خواهد بود-تسنیم

نشریه تلگراف بریتانیا گزارش داد که لندن پس از ۱۰ توطئه برای آدم‌ربایی یا قتل در خاک بریتانیا که تنها در سال گذشته انجام شده است و متهم شدن هفت نفر به «ارتباط با بریتانیا» در جریان اعتراضات علیه جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور رسمی گروه تروریستی اعلام کند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا روز چهارشنبه از ایران خواسته بود که بازداشت دوتابعیتی‌ها را متوقف کند و از آن به عنوان اهرم دیپلماتیک استفاده نکند.

تروریست اعلام شدن سپاه به این معنی است که ارتباط با این گروه یا حضور در نشست‌ها یا حتی نمایش آرم این سازمان جرم خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا در دولت دونالد ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. کانادا نیز بیش از ۱۰ هزار سپاهی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. اما اروپا همچنان از تروریست اعلام کردن سپاه خودداری کرده است.

به گزارش تلگراف، بریتانیا در چند هفته آینده سپاه را گروه تروریستی معرفی می‌کند و این اقدام از حمایت وزیر امنیت بریتانیا و وزیر کشور برخوردار است.

وزارت کشور بریتانیا به درخواست تلگراف برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است. اما گزارش تلگراف حاکی از آن است که سازمان‌های امنیتی بریتانیا برای تشکیل پرونده علیه سپاه اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

کن مک‌کالم، رئیس ام‌آی۵ پیش‌تر اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی از ژانویه ۲۰۲۲ برای کشتن یا ربودن ۱۰ شهروند در خاک بریتانیا اقدام یا برنامه‌ریزی کرده است.

سپاه هفته گذشته هفت نفر را در جریان بازداشت‌ها برای سرکوب خیزش سراسری به ارتباط با بریتانیا متهم کرد.

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد برای چهارمین ماه متوالی ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۸ هزار نفر بازداشت و دست‌کم صدها نفر کشته شده‌اند. جمهوری اسلامی ده‌ها دوتابعیتی یا شهروند خارجی را نیز به اتهام همکاری با غرب برای کمک به خیزش سراسری بازداشت کرده است.

بیشتر از جهان