وزیر خارجه بریتانیا: تا جمهوری اسلامی پاسخ‌گو نشود، فشارها و اقدامات بریتانیا ادامه می‌یابد

از هنگام کشته شدن مهسا امینی، دولت بریتانیا نام ۴۷ تن از عوامل سرکوب‌ها در ایران را در فهرست تحریم‌ها جای داده است

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به سرکوب گسترده و خونین اعتراض‌های سراسری در ایران، روز جمعه  جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، اعلام کرد تا هنگامی که حکومت ایران، به‌خاطر اقداماتی که انجام داده مسئول و پاسخگو نشود، فشارها و اقدامات داخلی و بین‌المللی بریتانیا، علیه حکومت ایران ادامه خواهد یافت و متوقف نمی‌شود.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، شامگاه جمعه ۳۰ دسامبر، (نهم دی‌ماه) در پیامی در حساب کاربری خودش در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: از هنگام کشته شدن مهسا امینی، دولت بریتانیا نام ۴۷ تن از عوامل سرکوب‌ها در ایران را در فهرست تحریم‌ها جای داده است.

به‌نوشته وزیر خارجه بریتانیا، دولت این کشور همچنان تلاش می‌کند تا تمامی ارکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌ها قرار گیرند.

بر خلاف آمریکا، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنوز در فهرست «سازمان‌های تروریستی» اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا و شمار دیگری از متحدان ایالات متحده قرار ندارد.

در بسیاری از کشورهای غربی، تنها «نیروی قدس سپاه»، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فهرست سازمان‌‌های تروریستی است.

وزیر خارجه بریتانیا، همراهی برای اخراج حکومت ایران از «کمیسیون مقام زن سازمان ملل» را یکی از اقدامات اعتراضی بریتانیا در واکنش به سرکوب‌ها و رخدادهای ایران معرفی کرد.

روز چهارشنبه این هفته نیز جیمز کلورلی مدعی شد که بریتانیا «سپاه را در کلیتش تحریم» کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از فعالان و کنشگران سیاسی و حقوق بشری، چه در داخل و چه در خارج از کشور، بارها از مقام‌های دولت‌های غربی خواسته‌اند علاوه بر تروریستی اعلام کردن فعالیت‌های سپاه پاسداران، تحریم‌های هدفمند حقوق بشری علیه عوامل سرکوب‌های گسترده در ایران را نیز تشدید کنند.

اخراج سفرا و نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی از کشورهای اروپایی، از دیگر خواست‌ها و مطالبات فعالان سیاسی مخالف نظام جمهوری اسلامی است.

به‌‌نوشته جیمز کلورلی، دولت بریتانیا نه در حرف بلکه در عمل به فشارها و اقدامات خود علیه نظام جمهوری اسلامی برای پاسخ‌گو کردن رژیم ایران ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه بریتانیا، دو هفته پیش نیز، در سومین ماه کشته شدن مهسا امینی در بازداشت «پلیس امنیت» ایرام، در پیامی نوشت: دولت بریتانیا در مجموع بیش از ۳۰۰ شخص و نهاد وابسته جمهوری اسلامی، از جمله عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را تحریم کرده است.