نگرانی خانواده شهروند ایرلندی از ادامه حبس او در ایران

اعضای خانواده برنارد فیلان، شهروند ایرلندی-فرانسوی زندانی در ایران، می‌گویند درباره شرایط این مرد ۶۴ ساله نگران‌اند

اتهام این شهروند ایرلندی عکاسی از ماموران امنیتی ایران عنوان شده است‌ـTwitter/ConorGallaghe_r

روزنامه آیریش تایمز چاپ دوبلین اعلام کرد که خانواده برنارد فیلان، شهروند ایرلندی که نزدیک سه ماه است در ایران زندانی شده، نگران وضعیت او‌ شده‌اند.
فیلان که به‌جز تابعیت ایرلندی، فرانسوی نیز است، ظاهرا با گذرنامه فرانسوی‌اش وارد ایران شده است و خانواده‌اش اعتقاد دارند که در همان هفته‌های آغازین خیزش اعتراضی در ایران، بازداشت و روانه زندان شده است.

به گزارش این روزنامه، اتهام اصلی او «عکاسی از ماموران امنیتی ایران عنوان شده»، اما خواهر فیلان به روزنامه ایرلندی گفته است برادرش تنها در زمانی که «نباید،‌ ناخواسته در مکانی اشتباه قرار گرفته است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی از آغاز جنبش زن، زندگی، آزادی در ایران، بسیاری از شهروندان اروپایی به‌خصوص فرانسوی‌ها را هدف قرار داده‌اند.

فرانسوی‌ها بیشترین تعداد زندانیان خارجی اروپایی در ایران را تشکیل می‌دهند.

به نظر می‌رسد که ادامه بازداشت برنارد فیلان به دیدار و میزبانی امانوئل مکرون در کاخ ریاست جمهوری، الیزه، از چندین زن مخالف حکومت ایران بازمی‌گردد.

مکرون در این دیدار وجود «انقلاب در ایران» را به رسمیت شناخت و از معترضان حمایت کرد.

کارولین فیلان، خواهر برنارد فیلان، به آیریش تایمز گفته است که برادرش معمولا با گذرنامه ایرلندی سفر می‌کرده، اما این بار برای دریافت سریع‌تر ویزا تصمیم گرفت با گذرنامه فرانسوی به ایران برود.

ده‌ها شهروند اروپایی، ازجمله هشت بریتانیایی در هفته‌های اخیر در ایران بازداشت شده‌اند.