اتحادیه جایگاه‌های سوخت: اختلال‌هایی ایجاد شده و حل آنها زمان می‌خواهد

»انتظار می‌رفت که شرکت ملی پخش قبل از اعلام این تصمیم با جایگاه‌داران مشورت کند»

شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود، مشکلی برای عرضه سوخت در جایگاه‌ها نیست/AFP

در حالی که شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود، مشکلی برای عرضه سوخت در جایگاه‌ها نیست، در روزهای گذشته صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت تشکیل شده است.

محمد عطارپور، عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌های سوخت در گفتگو با ایسنا ضمن تایید این خبر گفته است که به دنبال اتفاق‌های اخیر، دو نرخی شدن بنزین و سهمیه‌بندی، برخی جایگاه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند و حل این مساله به زمان نیاز دارد.

شورای هماهنگی اقتصادی به تصمیم سرانه سه قوه از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه،‌ نرخ بنزین سهیمه‌ای را با افزایش ۵۰ درصدی ۱۵۰۰ تومان و نرخ بنزین آزاد را با افزایش ۳۰۰ درصدی سه هزار تومان تعیین کرد. از زمان اعلام این خبر اعتراض‌های وسیعی در بسیاری از شهرهای ایران در جریان است و نیروهای امنیتی هم با رفتار خشونت‌آمیز به دنبال سرکوب معترضان هستند که از وضعیت وخیم اقتصادی به ستوه آمده‌اند.

اما در شرایطی که رضایی گفته بود بنزین بدون هیچ مشکلی عرضه می‌شود و مردم نگران نباشد، اظهارات عطارپور حاکی از عدم هماهنگی بین جایگاه‌های عرضه سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عطار پور می‌‌گوید، انتظار می‌رفت که شرکت ملی پخش قبل از اعلام تصمیم با جایگاه‌داران مشورت کنند و تدابیر لازم برای سر و سامان دادن به موضوع در نظر گرفته شود.

به گفته او جایگاه‌داران هنوز نمی‌دانند چه رقمی را باید برای خرید سوخت پرداخت کنند و ابهام‌های زیادی در این زمینه ایجاد شده است.

افزایش قیمت بنزین به این معنی است که جایگاه‌داران نیز باید بهای بیشتری برای خرید سوخت پرداخت کنند و این در حالی است که در نظام بانکی اعطای ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به جایگاه‌داران پیش‌بینی نشده است.

از سوی دیگر کاهش احتمالی میزبان مصرف بنزین در مقابل افزایش بهایی که باید برای خرید سوخت بپردازند نیز سود جایگاه‌داران را کاهش می‌دهد و عطارپور خواستار طراحی ساز و کاری برای حل این مشکل شده است.

بیشتر از