امارات متحده عربی برای اوکراینی‌ها ژنراتور برق می‌فرستد

در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسیه، دست‌کم نیمی از زیرساخت‌ها و مراکز برق اوکراین نابود شده است

 از هفته گذشته، بعد از آخرین موج حملات هوایی نیروهای روسیه به زیرساخت‌های شهر بازسازی شده است YURIY DYACHYSHYN / AFP

امارات متحده عربی اعلام کرد ۲۵۰۰ دستگاه ژنراتور برای تامین برق خانه‌ها و مراکز غیرنظامی اوکراین در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

ظرف چند ماه گذشته، نیروهای روسی با به‌کارگیری شمار زیادی از پهپادهای ساخت حکومت ایران، مراکز انرژی و سایر زیرساخت‌های شهری اوکراین را هدف قرار داده‌‌اند.

در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسیه، دست‌کم نیمی از زیرساخت‌ها و مراکز برق اوکراین نابود شده است و میلیون‌ها تن از مردم اوکراین، در شهرها و مناطق مختلف کشور، در میانه زمستان، در خاموشی مطلق به‌سر می‌برند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز شنبه ۲۴ دسامبر (سوم دی‌ماه) در پیامی به‌مناسبت شب کریسمس گفت: «حتی اگر در تاریکی مطلق باشیم، همدیگر را می‌یابیم تا محکم در آغوش بگیریم. و اگر گرما نباشد، برای مدت طولانی‌تری یکدیگر را در آغوش می‌گیرم تا گرم شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر پایه آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر خدمات اولیه در کی‌یف، پایتخت اوکراین، از هفته گذشته، بعد از آخرین موج حملات هوایی نیروهای روسیه به زیرساخت‌های شهر، بازسازی شده است.

ژنراتورهای که توسط امارات متحده عربی ارائه می‌شود هر کدام توان خروجی بین ۳.۵ تا ۸ کیلووات خواهند داشت و به‌خانواده‌هایی که در شرایط بسیار دشواری به‌سر می‌برند حداقل‌های زندگی را فراهم می‌کند.

کشورهای عربی خلیج فارس تاکنون در مجموع هشت هواپیما باری، حامل ۳۶۰ تن مواد غذایی، کمک‌های پزشکی و آمبولانس برای پناهندگان اوکراینی، در لهستان، مولداوی و بلغارستان، فرستاده‌اند.

این کمک‌ها بخشی از بسته کمک‌های بشردوستانه ۱۰۰ میلیون دلاری امارات متحده عربی به مردم اوکراین است.

امارات متحده عربی همچنین به مانند عربستان سعودی، نقش مهمی در تبادل زندانیان و اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین ایفا کرده است.

بیشتر از جهان