روسیه: می‌خواهیم با ایران توربین گازی بسازیم

وزیر انرژی روسیه در دیدار با وزیر نیروی جمهوری اسلامی از «پتانسیل بالا» برای همکاری در این زمینه سخن گفت

وزیر انرژی روسیه گفت شرکت‌های این کشور علاقه‌مند به همکاری با حکومت ایران در زمینه تولید مشترک توربین‌های گازی‌اند- عکس از مهر

وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه، گفت شرکت‌های این کشور علاقه‌مند به همکاری با حکومت ایران در زمینه تولید مشترک توربین‌های گازی‌اند. نیکولای شولگینوف این اظهارات را در دیدار با اکبر محرابیان، وزیر نیروی دولت ابراهیم رئیسی، بیان کرد.

روسیه سال‌ها است تلاش کرده توربین‌های گازی با ظرفیت متوسط یا کلان تولید کند، اما هنوز نتوانسته است این روند را با موفقیت به انجام برساند. نیروگاه‌های گازی مدرن در روسیه با توربین‌های شرکت‌های خارجی همچون شرکت زیمنس آلمان ساخته شده‌اند، اما این شرکت‌ها، از زمان آغاز حمله به اوکراین بازار روسیه را ترک کرده‌ و فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. با این حساب، مسکو با مشکلاتی جدی در زمینه عملیات نیروگاه‌های خود مواجه شده و نیازش به بومی‌سازی توربین بیشتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، شولگینوف به محرابیان گفت: «پتانسیل بالایی برای همکاری در این زمینه وجود دارد.»

همکاری حکومت‌های روسیه و ایران در ماه‌های اخیر به سطحی بی‌سابقه رسیده است: ایران به این کشور پهپادهایی می‌فروشد که در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده می‌شود و در مقابل این احتمال وجود دارد که روسیه به ایران سلاح‌های پیشرفته بدهد. جمهوری اسلامی همچنین خواستار تعمیق همکاری با حکومت روسیه در زمینه انرژی، ترابری و کشاورزی است.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، روز سه‌شنبه گفت کشورهای غربی باید برای افشای بازرگانی نظامی بین ایران و روسیه بیشتر تلاش کنند. او در بخشی از سخنان خود در صحن مجلس بریتانیا در مورد جنگ روسیه در اوکراین گفت: «ایران به یکی از پشتیبان‌های نظامی ارشد روسیه بدل شده است. بیش از ۳۰۰ پهپاد انتحاری به روسیه داده‌اند و مسکو حالا می‌خواهد به ایران، قطعات نظامی پیشرفته بدهد که هم امنیت خاورمیانه و هم امنیت جهان را زیر سوال خواهد برد.»

بیشتر از اقتصاد