کاهش توانایی دخالت روسیه و ایران در انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده

«من از فعالیت نکردن روس‌ها، ایرانی‌ها و چینی‌ها که قبلا شاهد آن بودیم، شگفت‌زده شدم»

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا قبل از رای‌‌گیری انتخابات میان‌ دوره‌ای برای حمله‌های احتمالی سایبری در حال آماده‌باش بودند-AFP

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده آمریکا می‌گوید جنگ روسیه در اوکراین و اعتراضات ضد رژیم در ایران، توانایی این دو کشور را برای نفوذ یا مداخله در انتخابات میان‌ دوره‌ای اخیر ایالات متحده محدود کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده قبل از رای‌‌گیری انتخابات میان‌ دوره‌ای ماه نوامبر برای حمله‌های احتمالی سایبری یا عملیات نفوذ خارجی در حال آماده‌باش بودند، به‌ویژه پس از اینکه سازمان‌های اطلاعاتی این دو رژیم در دو انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی مداخله کردند. اما نشانه‌‌های جدی از اختلال در انتخابات میان دوره‌ای وجود نداشت. ویلیام هارتمن، ژنرال ارتش ایالات متحده که نیروی ملی ماموریت ملی سایبری ایالات متحده را با مشارکت آژانس امنیت ملی برای شناسایی و متوقف کردن دخالت‌های انتخاباتی رهبری می‌کند، گفت: «من از فعالیت نکردن روس‌ها، ایرانی‌ها و چینی‌ها که قبلا شاهد آن بودیم، شگفت‌زده شدم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات آمریکایی می‌گویند که دخالت این سه کشور در انتخابات میان‌دوره‌ای بسیار کمتر از دخالت‌هایشان در انتخابات قبلی بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از زمانی که در ماه فوریه دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، درگیر جنگی طولانی با اوکراین با ده‌ها هزار تلفات شد. از سوی دیگر رهبران جمهوری اسلامی نیز در حال سرکوب خونین تظاهرات خیابانی‌اند که با مرگ مهسا امینی، زن کرد ۲۲ ساله در ماه سپتامبر آغاز شد و به یکی از بزرگترین چالش‌های جمهوری اسلامی از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ تبدیل شده است.

هارتمن همچنین گفت که سرویس‌های اطلاعاتی داخلی، نظامی و خارجی روسیه منابع خیلی بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت را صرف جنگ اوکراین می‌کنند چرا که کی‌یف‌ مقاومت بیشتری از آنچه مسکو یا واشنگتن انتظار داشتند، نشان داده است.

هارتمن پس از برگزاری مراسمی برای تاسیس نیروی ماموریت ملی سایبری به‌‌عنوان یک فرماندهی منسجم با خبرنگاران دیدار کرد. او گفت که ایالات متحده قصد دارد یک فرماندهی سایبری را پایه‌گذاری کند. از جمله وظایف این نیرو ، ماموریت «شکار پیشگیرانه» است که در آن کارشناسان سایبری نظامی به کشورهای متحد و شریک ایالات متحده می‌روند تا شبکه‌های آنها را از نظر نفوذ یا آسیب‌پذیری بررسی کنند. این نیرو همچنین نقش دفاع انتخاباتی را برعهده می‌گیرد که با آژانس امنیت ملی ایالات متحده که از ارتباطات الکترونیکی جاسوسی می‌کند و بزرگترین آژانس اطلاعاتی کشور است، همکاری می‌کند.

بیشتر از جهان