سگی با یک دم بیرون زده از سرش به دنیا آمد

این سگ نمی‌تواند دمی که روی سرش بیرون زده را حرکت بدهد

نام کامل این سگ «ناروال، تکشاخ پشمالوی جادویی کوچک» است/PA

یک توله سگ که با دم دومی در وسط صورتش به دنیا آمده است بعد از پیدا شدن در حالی که تنها در خیابان پرسه می‌زد، از سوی یک سازمان خیریه نجات حیوانات به سرپرستی گرفته شد.

توله سگ که دو دم دارد، به افتخار زائده اضافی در سرش «ناروال» نامیده شده است و این زائده، به عنوان «یک استثنای کوچک و کاملا سالم» توصیف شده است.

این حیوان که ۱۰ هفته سن دارد، از سوی سازمان «مکز میشن» (Mac’s Mission)، یک مرکز نجات حیوانات در ایالت میزوری که متخصص کمک به سگ‌هایی با نیازهای خاص است، به سرپرسی گرفته شده است.

نام کامل این سگ «ناروال، تکشاخ پشمالوی جادویی کوچک» است.

AP/ روی پیشانی این سگ دو ماه و نیمه دم درآمده است.

راشل استفان، بنیان‌گذار این مرکز نجات حیوانات، گفت: «او واقعا جادویی‌ترین چیزی است که تا کنون دیده‌اید و حیوانی به شدت شاد است.»

او افزود: «همه می‌خواهند او را ببینند. خیلی از داوطلبان به مرکز ما می‌آیند و می‌گویند: «آیا می‌توانیم با ناروال بازی کنیم؟» و اکنون مد شده است که همه با او «سلفی» می‌گیرند، چرا که او بی‌نهایت ناز و نمکین است.»

ناروال در روز سه‌شنبه به مطب دامپزشک رفت و عکس‌های «اکس‌ ‌ری» نشان داد که دم روییده بر صورتش هیچ استخوانی ندارد. این وضعیت، به این معنی است که او نمی‌تواند آن را تکان دهد یا به عنوان برف‌پاک‌کن کوچکی برای چشمانش از آن استفاده کند.

طی بررسی‌های پزشکی، صحت و سلامت این سگ کاملا تایید شد.

خانم استفان گفت که مرکز نجات حیوانات وی، متخصص در کمک به حیوانات «بیچاره‌ای» است که «هیچ شانسی در هیچ جای دیگری ندارند.»

آنها سگی داشته‌اند که ۵ دست و پا داشت، یا سگ دیگری با ۳ دست و پا، حیوانات کور و کر، و همچنین سگ‌هایی با شکاف در دهان‌شان و حیواناتی که به بیماری‌های پوستی دچارند، ولی هیچ وقت موردی مانند ناروال نداشته‌اند.

خانم استفان گفت: «همه می‌گویند که این (زائده) مانند یک دم است که به طور کامل رشد نکرده است. مثلا ممکن است این دم متعلق به یکی ازجفت‌های دیگر این توله سگ در رحم مادر بوده  باشد که نتوانسته جذب بدن وی شود و همان‌طور باقی مانده است. بعضی اوقات، درست زیر چشمش جمع می‌شود. ما همیشه با چنین حیوانات منحصربه‌فردی سروکار داریم و دوست داریم به آنها اجازه دهیم ویژگی منحصر به فرد خود را نگاه دارند.»

او افزود که تا زمانی که آنها مطمئن شوند با بزرگ شدن وی دم جلویی تبدیل به مشکلی برای او نخواهد شد، مرکز نجات حیوانات اجازه نخواهد داد شخص دیگری سرپرستی ناروال را بر عهده بگیرد.

او گفت: «نمی‌خواهیم سرپرستی او را به کس دیگری واگذار کنیم و دو هفته بعد این دم تبدیل به مشکلی برای او شود.»

فعلا او یک «توله سگ عادی، خوشحال و سالم» است که کلی توجهات به خود معطوف کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی