گلزن یوگسلاوی به ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ درگذشت

سینیشا میهایلوویچ در سه سال گذشته مبارزه سختی با بیماری سرطان خون داشت

سینیشا میهایلوویچ تبحر بالایی در زدن ضربات ایستگاهی داشت و یکی از کاشته‌های تاریخی‌اش به بازی ایران – یوگسلاوی در جام جهانی ۹۸ برمی‌گردد که توانست دروازه نیما نکیسا را باز کند- PASCAL GEORGE / AFP

سینیشا میهایلوویچ، سرمربی سابق میلان و بولونیا، پس از مبارزه طولانی با سرطان خون در ۵۳ سالگی درگذشت. خانواده‌‌اش اعلام کرد که او در روزهای گذشته در بیمارستانی در شهر رم بستری بود و همان‌جا چشم از جهان فروبست.

میهایلوویچ که به‌عنوان مدافع در تیم یوگسلاوی سابق مطرح و در سال ۱۹۹۱ با ستاره سرخ بلگراد قهرمان اروپا شد، در سال ۲۰۱۹ ابتلایش به این بیماری را اعلام کرد. مراحل درمان او به خوبی پیش رفته بود، ولی در ماه مارس ۲۰۲۲ خبر رسید که دوباره به این بیماری مبتلا شده است.

سری آ (A) در بیانیه‌ای نوشت: «تاثیر او روی فوتبال، کشور و قلب‌های ما برای همیشه به یاد می‌ماند.» میهایلوویچ به‌عنوان بازیکن با لاتزیو و اینتر قهرمان لیگ ایتالیا شد و برای رم و سمپدوریا هم بازی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میهایلوویچ بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۳ عضو تیم ملی بود و ۶۳ بازی ملی داشت، از جمله در جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ که برای یوگسلاوی سابق بازی کرد. او تبحر بالایی در زدن ضربات ایستگاهی داشت و یکی از کاشته‌های تاریخی‌اش به بازی ایران – یوگسلاوی در جام جهانی ۹۸ برمی‌گردد که توانست دروازه نیما نکیسا را باز کند. تومیسلاو ایویچ، سرمربی سابق تیم ملی، گفته بود که ضربات ایستگاهی تنها راهی است که یوگسلاوی می‌تواند به ایران ضربه بزند و در نهایت ضربه مواج میهایلوویچ گره بازی را باز کرد.

او سابقه هدایت صربستان را هم دارد و در فصل جاری سرمربی بولونیا بود، ولی به‌دلیل شروع ضعیف در ماه سپتامبر برکنار شد. دوران مربیگری او در بولونیا سه سال و نیم طول کشید و در این مدت، به‌دلیل اصرارش برای ماندن در این پست با وجود مبارزه با بیماری به چهره‌ای دوست‌داشتنی تبدیل شد.

جوی ساپوتو، مدیر باشگاه بولونیا، بعد از برکناری میهایلوویچ گفت: «این سخت‌ترین تصمیمی است که از زمان ریاستم در بولونیا گرفته‌ام. در سال‌های گذشته، با سینیشا لحظات زیبا و دردناکی را پشت سر گذاشتیم که رابطه محکمی برای ما ساخته است. این فراتر از یک رابطه حرفه‌ای و یک رابطه انسانی است. میهایلوویچ با شجاعت و قاطعیت با بیماری‌اش روبرو شد. او با وجود رفت‌وآمد‌ها به بیمارستان و اثرات درمان دشوارش همیشه نزدیک به تیم بود و از هر تلاشی برای ارتباط با بازیکنان دریغ نمی‌کرد.»

فدراسیون فوتبال صربستان هم در بیانیه‌ای نوشت: «فوتبال خیلی زود یک قهرمان اروپا و جهان را از دست داد، یکی از بهترین کاشته‌زنان تاریخ فوتبال، یک بازیکن و یک مربی، مردی که اثر عمیقی در تاریخ فوتبال صربستان و ایتالیا به جا گذاشت.»

بیشتر از فوتبال