بارش برف فرودگاه‌های بریتانیا را تعطیل کرد

بارش برف فرودگاه‌های گتویک و استنستد را مجبور کرد باندهای پرواز را ببندند

به علت بارش برف سنگین و برقراری وضعیت هشدار آب‌وهوایی زرد در بخش اعظم بریتانیا، دو فرودگاه اصلی بریتانیا به ناچار تعطیل شدند.

به علت بارش برف سنگین که از یکشنبه شب آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سانتی‌متر برسد، اداره ملی بزرگراه‌ها در جنوب شرقی انگلستان از رانندگان خواست جز در موارد ضروری، مسافرت نکنند.

این هوای برفی همچنین به تعطیلی برخی مدارس در سراسر این کشور منجر شد و بعضی مدارس در گلوسترشر، دیوون و لندن دوشنبه را از قبل تعطیل اعلام کردند.

بارش برف یکشنبه شب فرودگاه استنستد را مجبور کرد باند پرواز خود را ببندد تا آن را برف‌روبی کند و این تعلیق همه پروازها را در پی داشت.

این فرودگاه اعلام کرد: «به علت شرایط آب‌وهوایی، باند فرودگاه استنستد لندن هم‌اکنون برای برف‌روبی بسته است و همه پروازها در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«تاخیر در پروازها پیش‌تر به علت یخ‌زدایی هواپیماها بود که وظیفه خدمات زمینی است و امنیت هواپیما و مسافران در اولویت است. به مسافران توصیه می‌شود وضعیت کنونی پروازشان را از شرکت هواپیمایی خود جویا شوند.»

فرودگاه گتویک نیز به علت بارش «پیش‌بینی‌نشده برف» مجبور شد باند پرواز خود را ببندد که این به اختلال در صدها پرواز منجر شد.          

بیش از ۳۰ پرواز به مقصد گتویک در فرودگاه‌های دورتری همچون آمستردام و منچستر به زمین نشستند و به بسیاری دیگر نیز صرفا گفتند که پرواز لغو شده است.

کمبود تجهیزات یخ‌زدایی این فرودگاه واقع در ساسکس صبح یکشنبه به لغو و تاخیر طولانی‌مدت دسته‌ای از پروازها منجر شد. تا اواخر بعدازظهر، بارش برف انحراف مسیر اجباری ده‌ها هواپیما را سبب شد و هواپیماها از مبدا دبی و استکهلم در آمستردام و سایر پروازها در فرودگاه‌های سراسر بریتانیا از بورنموت تا لیورپول به زمین نشستند.

بیشترین تعداد لغو پروازها را فرودگاه لندن سیتی داشت که ۳۴ پرواز- که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها پروازهای خروجی بودند- زمینگیر شدند و پروازهای ورودی هم به نورویچ، بیرمنگام و کاردیف هدایت شدند. برخی هواپیماها دور زدند و به مبدا خود در لوکزامبورگ، ادینبورو و میلان بازگشتند.

با توجه به تداوم آب‌وهوای زمستانی، انتظار می‌رود روز دوشنبه هم صدها پرواز دیگر لغو شوند. فرودگاه‌ها از مسافران پروازهای روز دوشنبه خواسته‌اند پس از آنکه اطمینان یافتند پروازشان واقعا انجام می‌شود، راهی فرودگاه شوند.

بریتیش ایرویز به‌تنهایی بیش از ۷۰ پرواز کوتاه‌مدت روز دوشنبه به/از فرودگاه هیترو را لغو کرد. بلفاست، ادینبورو، میلان، زوریخ و بارسلون از جمله مقاصد با چندین پرواز لغو شده‌اند.

این در حالی است که دمای هوا در بخش‌هایی از بریتانیا در شب ممکن است خیلی سرد شود و به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

اداره هواشناسی بریتانیا هشدار آب‌وهوایی زرد صادر کرده و طبق پیش‌بینی‌ها ممکن است هوای بخش‌هایی از این کشور تا سه‌شنبه یخبندان و برفی باشد.

به گفته سازمان ملی بزرگراه‌های بریتانیا، برف به‌ویژه به منطقه کنت لطمه زده و بر تردد خودروها در بزرگراه‌های ام۲ و ام۲۰ در اطراف تقاطع‌های ۸ و ۹ و بزرگراه‌های ای۲۱ و ای۲۴۹ به‌شدت اثر منفی گذاشته است.

جینا آکسلی، مدیر وظایف عملیاتی این سازمان در این منطقه، گفت: «سراسر بعدازظهر بیرون بودیم و شن‌ریزی می‌کردیم و همچنان به ترمیم مسیرها ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به لطمه‌دیده‌ترین مناطق برسیم و از سفرهای مشتریان خود پشتیبانی کنیم.»

«توصیه ما برای همه کسانی که امشب در فکر سفرند، این است که اگر خیلی ضروری نیست، منصرف شوند؛ زیرا انتظار می‌رود بارش سنگین برف تا ۹ صبح فردا ادامه داشته باشد.»

به کاربران جاده‌ها در کورن‌وال هم توصیه شده است به علت هوای نامطلوب، روز دوشنبه سفر نکنند.

مرکز آتش‌نشانی و امداد این منطقه این آخر هفته به بیش از ۳۰۰ گزارش تصادف‌های جاده‌ای مرتبط با یخبندان رسیدگی کرد.

پلیس واریک‌شر هم با صدور هشداری، به رانندگان اعلام کرد تا وقتی «موضوع مرگ و زندگی در میان نباشد» از رانندگی در نزدیکی روستای هالفورد خودداری کنند. بعدازظهر یکشنبه در این منطقه، ۹ تصادف رخ داد که بسته شدن دو جاده را در پی داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان