معاون رئیس پارلمان اروپا بازداشت شد

اوا کایلی در جریان تحقیقات پرونده فساد مالی در بروکسل بازداشت و از حزب سیاسی‌اش در یونان نیز اخراج شد

پلیس بلژیک مظنون است که یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس «مبلغ زیادی پول» یا «هدایایی گران‌قیمت»، به اعضای مهم پارلمان اروپا داده است‌ـ Twitter/ThesocialistGr

اوا کایلی، یکی از معاونان رئیس پارلمان اروپا، در جریان تحقیقات پرونده فساد مالی در بروکسل بازداشت و از حزب سیاسی خود در یونان به دلیل نقش احتمالی او در این پرونده اخراج شد.

جنبش سوسیالیست پانهلنیک (PASOK)، یکی از احزاب اصلی اپوزیسیون یونان، روز جمعه، ۹ دسامبر، در بیانیه‌ای گفت: «به دنبال آخرین تحقیقات مقامات بلژیکی در مورد فساد مقامات اروپایی، اوا کایلی، عضو پارلمان اروپا، با تصمیم رئیس حزب نیکوس آندرولاکیس، اخراج شد.»

اعضای ائتلاف مترقی سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها در پارلمان اروپا، نیز روز جمعه اعلام کردند که کایلی را سریعا و «در پاسخ به تحقیقات در حال انجام» از این گروه تعلیق می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان فدرال بلژیک روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آر‌تی‌بی‌اف بلژیک تایید کرد که یکی از ۱۴ معاون رئیس پارلمان اروپا برای بازجویی به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد فساد در پارلمان اروپا در رابطه با کشوری در حوزه خلیج فارس، فراخوانده شده است.

به گزارش این شبکه، دادستان در اظهارات خود تاکید کرد که بازرسان پلیس فدرال بلژیک به مدت دو سال است در حال بررسی روابط اعضای پارلمان با کشوری در حوزه خلیج فارس‌‌اند که بر تصمیمات اقتصادی و سیاسی پارلمان اروپا تاثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، پلیس بلژیک مظنون است که این کشور «مبلغ زیادی پول» یا «هدایایی گران‌قیمت»، به اعضای مهم پارلمان اروپا داده است.

دادستان فدرال هویت معاون رئیس پارلمان را معرفی نکرد، اما گفت که او یکی از چهار نفری است که برای بازجویی بازداشت شده‌اند.

بحرین، ایران، عراق، کویت، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کشورهای حوزه خلیج فارس‌ به حساب می‌آیند. به گزارش آر‌تی‌بی‌اف، جست‌وجوهایی که به عنوان بخشی از تحقیقات انجام شد، منجر به کشف و ضبط حدود ۶۰۰ هزار یورو پول نقد شد.

بیشتر از جهان