اعدام محسن شکاری؛ آلمان سفیر جمهوری اسلامی را فراخواند

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا اعدام محسن شکاری را با شدید‌ترین لحن محکوم کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که آلمان پس از اعدام اولین معترض بازداشتی در جریان خیزش سراسری مردم ایران، سفیر جمهوری اسلامی را فراخوانده است.

محسن شکاری، جوانی که در اعتراضات بازداشت شد و به محاربه متهم شده بود، بامداد پنجشنبه اعدام شد. این اقدام جمهوری اسلامی با واکنش گسترده بین‌المللی مواجه شد. کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار توقف اعدام‌ها شدند و مقامات آمریکا نیز اعدام‌ محسن شکاری را محکوم کردند.

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز اعدام محسن شکاری را محکوم کرد و در توییتر نوشت: «اتحادیه اروپا با قوی‌ترین لحن اعدام محسن شکاری را محکوم می‌کند و می‌خواهد که از اجرای مجازات اعدام جلوگیری شود و مراحل قانونی برای حفظ حقوق طی شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که منبع مطلعش اطلاعات بیشتری درباره احضار سفیر جمهوری اسلامی فاش نکرده است اما وزیر خارجه آلمان پیش‌تر موضع‌گیری تندی در این زمینه داشت.

آنالنا بربوک گفت که اعدام محسن شکاری نشان می‌دهد که غیرانسانی بودن رژیم ایران مرزی ندارد.

آلمان از جمله کشورهایی است که اخیرا واکنش جدی‌تری به اقدامات ناقض حقوق بشر جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

در جریان سه ماه خیزش سراسری مستمر مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، صدها معترض کشته و هزاران نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

برای ۱۲ تن از معترضان هم حکم اعدام صادر شده است.

باوجود اینکه آمریکا و اروپا تحریم‌های متعددی را علیه جمهوری اسلامی به اجرا درآورده و نقض حقوق بشر را محکوم کرده‌اند، همچنان از اقدامات محکم‌تر مانند تحریم علی خامنه‌ای، مسئول اصلی کشتار معترضان یا علام پایان مذاکرات هسته‌ای با رژیم سرکوبگر و ناقض حقوق بشر خودداری می‌کنند.

بیشتر از جهان