سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان سعودی برای شرکت در سه جلسه مهم

پادشاه عربستان سعودی در اسفندماه سال گذشته به صورت رسمی رئیس‌جمهور چین را دعوت کرده بود

Lintao Zhang / POOL / AFP

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «اس پی‌ای» روز سه‌شنبه گزارش داد که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین فردا چهارشنبه در یک سفر رسمی به عربستان خواهد رفت. سفر رئیس‌جمهوری چین دو روزه خواهد بود و او در سه اجلاس مختلف شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که سفر شی جین پینگ با دعوت رسمی پادشاه عربستان از روز ۷ تا ۹ دسامبر انجام می‌شود.

چین و عربستان سعودی مدت‌ها است که در مورد موضوعاتی همچون امنیت انرژی، گشودن راه‌های جدید برای تجارت و سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های مدرن با یکدیگر همکاری می‌کنند.  

قرار است مراسم دیدار و جلسه رسمی رهبران دو کشور با حضور شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در روز نخست ورود رئیس‌جمهوری چین انجام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برنامه این سفر شامل حضور رئیس جمهور چین در «اجلاس همکاریهای مشترک کشورهای خلیج فارس و چین برای توسعه» و «اجلاس سران  کشورهای عربی و چین برای همکاری و توسعه» با حضور سران کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی در ریاض خواهد بود.

عربستان سعودی در دوران ریاست‌جمهوری بایدن، روابط خود با چین را گسترده‌تر از قبل کرده است. توسعه روابط اقتصادی و نظامی دو کشور سبب شده است تا دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس هم جای بزرگتری در روابطشان برای این قدرت جهانی باز کنند.