«خوبه که مال منی»؛ روایت سلامت روان در «جشنواره فیلم دریای سرخ»

 ابووشوشا، کارگردان زن عربستانی،‌ در حین ساختن فیلم از حمایت بازیگران و گروه دوستان و خانواده خود بهره‌مند بود

نورا ابوشوشا، کارگردان زن عربستانی است که با فیلم «خوبه که مال منی» در «جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ» حضور دارد. این فیلم که از رویدادهای واقعی الهام گرفته است، روایت عاشقانه یک زوج سعودی را روایت می‌کند که به تازگی ازدواج کرده‌اند و می‌کوشند پیوند خود را زنده نگه دارند و شکوفا کنند. 

به گزارش عرب ‌نیوز، ابوشوشا به دلیل کشمکش عظیمی که فرد مبتلا افسردگی و اطرافیانش متحمل می‌شوند، موضوع سلامت روان را برای فیلم خود برگزیده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عرب نیوز به نقل از ابوشوشا نوشت: «وقتی دیدم افراد بیشتری در اطرافم و عزیزانم از شکست‌های روانی، افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند، متوجه شدم که [این معضل] چه تاثیر بزرگی بر زندگی خود افراد درگیر با مشکل و نیز عزیزانشان دارد. شاهد بودم که چند رابطه، به دلیل مشکلات روحی به پایان رسیده است.»

 او افزود: «سپس دو نفر را دیدم که تصمیم گرفتند طوفان را تحمل کنند... این طوفان مرا تحت‌تاثیر قرار داد و الهام بخش من شد.»

 ابووشوشا معتقد است که برای او، داستان‌ها در مجموع همیشه وسیله‌ای برای گریز و آرامش بوده‌اند.  او از نویسندگان بسیاری نیز تاثیر پذیرفته است.  برخی از فیلم‌ها و کتاب‌ها به او در گذر از دشواری‌ها کمک کرده‌اند، و برخی دیگر نیز شخصیت او را شکل داده‌اند. این کارگردان گفت: «شاید فیلم من هم بتواند همین کار را با دیگران انجام دهد.»

ابووشوشا معتقد است که چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو بوده است، مربوط به جنسیت نیست و زن بودن او در این عرصه تفاوتی ایجاد نکرده است: «بزرگ‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو بودیم، فیلمبرداری در ماه رمضان بود؛ زمانی که بیشتر بازیگران و عوامل فیلمسازی برای پروژه‌های بزرگ‌تر رزرو شده بودند.»

 ابووشوشا در حین ساختن فیلم از حمایت بازیگران و گروه دوستان و خانواده خود بهره‌مند بود و حتی برخی از متخصصان این صنعت که تاکنون با آن‌ها کار نکرده بود، هنگام نیازش، کمک و مشاوره در اختیار او گذاشتند.

او گفت: «رغد الفیسند و حسن قدوس در [صرف] وقت خود [با ما] سخاوتمند بودند.  ما تقریبا یک ماه هر روز تمرین می‌کردیم و حسن از مکه برای تمرین‌ها می‌آمد.»

«خوبه که مال منی» یکی از فیلم‌هایی است که در جریان «جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ» که از اول تا دهم دسامبر در جده برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

بیشتر از فیلم