برنامه طالع‌بینی «بورس» به بازار آمد

در توضیح برنامه «بول اند مون» آمده است: بر اساس طالع اقتصادی خودتان می‌گوییم که به سراغ کدام سهام بروید

بورس نیویورک ۱۲ ژوئن ۲۰۱۹/GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

اگر همیشه وسوسه ورود به بازار بورس را داشته‌اید، ولی نمی‌دانستید از کجا آغاز کنید، برنامک (اپلیکیشن) جدیدی توصیه می‌کند برای راهنمایی به سراغ ستارگان بروید.

این اپلیکیشن که گاو نر و ماه (Bull and Moon) نام دارد، بر اساس مشخصات طالع نجومی کاربر به وی در مورد سرمایه‌گذاری در بازار بورس مشاوره اختصاصی می‌دهد.

در بخش توضیحات این برنامک آمده است: ثروت شرکت‌ها و هم‌چنین مردم در سیطره ماه، ستارگان و سیارات است. بر اساس طالع اقتصادی خودتان می‌گوییم که به سراغ کدام سهام بروید.

طالع ما در برج حمل بود و این برنامک گفت که سازگارترین(۱۰۰ درصد) شرکت بورس برای ما شرکت سیسکو سیستم است.

طبق توضیح این برنامک «موقعیت سیارات، خورشید و ماه در زمان تولد کاربر و زمان تأسیس شرکت‌ها» تعیین می‌کند که برای سرمایه‌گذاری در کدام شرکت «سازگاری کامل» را دارد.

البته چون هیچ شواهد علمی برای پشتیبانی از طالع‌بینی وجود ندارد واکنش کاربران به این برنامک هم چندان جالب نبوده است.

کاربری در توییتر نوشته است«انجام دادم و با بدترین برنامک جهان آشنا شدم» و بیش از ۷۸ هزار نفر آن را پسندیده‌اند.

کاربر دیگری نوشته است این اپلیکیشن «احتمالاً ابلهانه‌ترین چیزی است» که در گذر سالیان دیده است.

خوش‌بختانه این برنامک چیزی بیش از یک شیرین‌کاری اینترنتی نیست. پدیدآورنده این اپلیکیشن شرکت ام‌اس‌سی‌اچ‌اف است که در بروکلین مستقر است و همان شرکتی است که قبلاً برنامه‌ای به نام کفش مسیح را عرضه کرده بود.

در بخش شرایط کاربری و محدودیت مسئولیت تارنمای این برنامک به کاربران گوشزد کرده‌اند که «نباید بر اساس هیچ‌کدام از مطالب این تارنما یا برنامک برای سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کنند» زیرا اپلیکیشن گاونر و ماه «دقت یا قابلیت اطمینان هیچ کدام از اطلاعات را تضمین نمی‌کند».

در این بخش هم‌چنین آمده است که «کاربران باید فرض را بر آن بگذارند که هیچ کدام از اطلاعات درون تارنما یا خبرنامه ما قابل اطمینان نیست» و سپس افزوده‌اند که کاربران باید «خیلی دقت کنند زیرا سرمایه‌گذاری در بورس پرمخاطره است و احتمال دارد بخشی از سرمایه یا تمام آن را از دست بدهند».

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که نباید به سراغ این اپلیکیشن رفت باید بدانید که این برنامه ساعت تولد کاربر را در نظر نمی‌گیرد در حالی که به نظر بسیاری بخش مهمی از نمودار طالع است.

ایجاد ویراست جدیدی از قلم «تایمز نیو رومن» به نام «تایمز نیور رومن» که فقط اندکی بزرگ‌تر است و میعادگاه نت‌فلیکس که طوری جلوه می‌دهد انگار در حال مکالمه تلفنی هستیم تا بتوانیم در محیط کار فیلم تماشا کنیم از جمله برنامه‌های منتشره ام‌اس‌سی‌اچ‌اف شرکت است.

طبق اعلام این شرکت سه‌شنبه دوم و چهارم هر ماه محصولات جدید این شرکت به صورت برخط منتشر می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی