رهبر کره شمالی: می‌خواهیم قوی‌ترین نیروی هسته‌ای جهان را داشته باشیم

به گفته رهبر کره شمالی،‌ متخصصان این کشور در زمینه موشک‌های بالیستیک، پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته‌اند

رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر این کشور را «یک قدرت هسته‌ای انکارناپذیر» نامید- AFP

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت که کشورش قصد دارد قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان را داشته باشد.

اون که در مراسم ارتقای مقام ده‌ها افسر نظامی سخن می‌گفت، تاکید کرد: «هدف نهایی ما داشتن قدرتمندترین نیروی راهبردی جهان و نیروی مطلق بی‌سابقه است. ما معتقدیم که تقویت توان هسته‌ای کشور از عزت و حاکمیت دولت و مردم محافظت می‌کند.»

به گزارش رویترز، رهبر کره شمالی موشک هواسونگ-۱۷ را «قوی‌ترین سلاح راهبردی جهان» توصیف کرد و گفت که این سلاح نشان‌دهنده عزم و توانایی کره شمالی برای ساخت قوی‌ترین ارتش جهان است.

 کیم همچنین گفت که دانشمندان کره شمالی «در توسعه فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای روی موشک‌های بالیستیک، پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته‌اند» و انتظار می‌رود که توانایی‌های بازدارندگی هسته‌ای این کشور را با سرعت بسیار زیادی گسترش دهند.

این سخنان پس از آن بیان می‌شود که کیم روز ۱۸ نوامبر از آزمایش موشک هواسونگ-۱۷ که گفته می‌شود بزرگ‌ترین موشک بالیستیک قاره‌پیمای کره شمالی است، بازدید کرد و متعهد شد که با «تهدیدات هسته‌ای ایالات متحده» مقابله کند.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که در این مراسم، دختر کیم جونگ اون او را همراهی کرده است. این اولین حضور غیرمنتظره دختر رهبر کره شمالی در چنین مراسمی بود و این شائبه را ایجاد کرد که رهبری این دولت توتالیتر می‌تواند به نسل چهارم کیم‌ها منتقل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته رسانه‌های دولتی کره شمالی، افسران نظامی در دیدار با کیم جونگ اون متعهد شدند از «اقتدار مطلق» حزب و کیم دفاع کنند و قول دادند که «موشک‌ها تنها در جهتی که کیم نشان دهد، با قدرت پرواز خواهند کرد».

پرتاب موشک هواسونگ-۱۷ که این ظرفیت را دارد که تا خاک اصلی ایالات متحده پرواز کند، آمریکا را بر آن داشت از سازمان ملل خواهان بخواهد کره شمالی را به دلیل آزمایش‌های موشکی‌اش پاسخگو کند.

گفته می‌شود که هواسونگ-۱۷ به دلیل قطر بسیار زیادش- تقریبا ۲.۵ متر- و جرم کلی آن که با سوخت کامل، تا ١١٠ هزار کیلوگرم وزن دارد، «هیولا» نامیده می‌شود. وسیله نقلیه حامل آن به ۱۱ محور نیاز دارد و گفته می‌شود این بزرگ‌ترین موشک سوخت مایع است که در تاریخ بشریت ساخته شده است.

از زمانی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ماه سپتامبر این کشور را «یک قدرت هسته‌ای انکارناپذیر» نامید، واشنگتن همکاری‌های امنیتی-نظامی از جمله رزمایش‌های نظامی مشترک با متحدان منطقه‌ای خود را افزایش داد و به دنبال راه‌هایی برای تقویت حفاظت از ژاپن و کره جنوبی در برابر تهدیدهای کره شمالی بر آمد.

تعداد پرتاب‌های موشکی کره شمالی در هفته‌های اخیر بی‌سابقه‌ بوده است. پیونگ یانگ و برخی از متحدانش از جمله مسکو، افزایش فعالیت‌های امنیتی و نظامی آمریکا در این منطقه و اجرای رزمایش‌های نظامی مشترک ایالات متحده با متحدانش را مقصر و عامل این واکنش‌های کره شمالی دانسته‌اند.

بیشتر از جهان