دولت بایدن بخشی از تحریم‌های نفتی ونزوئلا را لغو کرد

لغو بخشی از تحریم‌های نفتی ونزوئلا همزمان با گفت‌وگوهای سیاسی دولت مادورو با مخالفان انجام شد

اتحادیه اروپا قرار است تا کمتر از ۱۰ روز دیگر واردات نفت خام از روسیه را متوقف کند- Federico PARRA / AFP

همزمان با گفت‌وگوهای سیاسی میان مخالفان و نمایندگان دولت ونزوئلا، دولت آمریکا، به غول نفتی «شورون» (Chevron)، بار دیگر اجازه داد تا فعالیت‌های تولیدی‌اش را در اونزوئلا از سر بگیرد. این فعالیت‌ها در سال ۲۰۲۰، بعد از اعمال مجموعه‌ای از ترحیم‌های نفتی آمریکا متوقف شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه ۲۶ (پنجم آذرماه) در گزارشی نوشت: مخالفان و نمایندگان دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، با ایجاد یک صندوق ويژه، زیرنظر نمایندگان سازمان ملل، برای تامین مالی برنامه‌های بهداشت، غذا و آموزش برای فقرا در ونزوئلا موافقت کردند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز شامگاه شنبه، به همزمانی لغو تحریم‌های نفتی شرکت «شورون» با گفت‌وگوهای سیاسی میان مخالفان و نمایندگان دولت مادرو اشاره کرد و نوشت: بازگشت دولت مادرو به میز مذاکره با مخالفان، یکی از شروط اصلی برای کاهش تحریم‌های نفتی علیه کاراکاس به‌شمار می‌رفت. این گفت‌وگوهای سیاسی با میانجیگری نروژ در حال انجام است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یک مجوز شش ماهه در اختیار «شورون» قرار داده است تا بار دیگر بتوانند برای تولید نفت و سایر فرآورده‌های نفتی در ونزوئلا اقدام کند.

شرکت چندملیتی نفت‌وگاز «شورون» که در اصل با نام شرکت «استاندارد اویل کالیفرنیا» شناخته می‌شود، در بیش از ۱۸۰ کشور جهان فعالیت دارد و روزانه به‌طور متوسط بیش از سه میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود، به‌نقل از یک کارشناس انرژی، نوشت: با لغو تحریم‌ها، شرکت «شورون» می‌تواند تولید نفت خود را در ونزوئلا ظرف شش ماه تا یک سال، به حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

اتحادیه اروپا قرار است تا کمتر از ۱۰ روز دیگر واردات نفت خام از روسیه را متوقف کند. در این میان، دولت بایدن که همچنان با تورم بالا دست‌وپنجه نرم می‌کند در پی یافتن راه‌های برای جلوگیری از بالا رفتن دوباره بهای سوخت در بازارهای داخلی آمریکا است.

بیشتر از اقتصاد