فیفا: بیرانوند نباید در بازی ایران مقابل ولز به زمین برود

با وجود اخطار فیفا درباره عواقب جدی مصدومیت بیرانوند، برخی منابع خبری از حضور او در تمرینات روز پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران در قطر خبر دادند

به‌گزارش تسنیم بیرانوند در تمرینات پنجشنبه تیم ملی به‌‌صورت «اختصاصی» حضور پیدا کرد تا، به‌نقل از این وبسایت خبری، «کادر فنی و پزشکی به ارزیابی دقیق‌تری درباره او برسند.» --- REUTERS/Paul Childs

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، به مسئولان تیم ملی فوتبال ایران اطلاع داده است علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این تیم که در بازی مقابل تیم ملی انگلستان آسیب دید، نباید در بازی تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی ولز، که روز ۴ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، به میدان بیاید.

بیرانوند در نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، که روز دوشنبه برگزار شد، صورتش به صورت یکی دیگر از بازیکنان تیم ایران، مجید حسینی، اصابت کرد و به همین دلیل دچار شکستگی بینی شد؛ مصدومیتی که موجب شد کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، او را تعویض کند.

پس از این واقعه مقام‌های فیفا به‌طور مدام با مسئولان تیم ملی فوتبال ایران در تماس بودند و در نهایت به‌علت آنکه پزشکان معتقدند بیرانوند، به‌دلیل این حادثه، در خطر ضایعه مغزی قرار دارد فیفا نیز اعلام کرد این بازیکن ۳۰ ساله تیم ملی فوتبال ایران نباید در بازی بعدی این تیم به زمین بیاید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با تمامی این اوصاف، تصمیم نهایی برای حضور علیرضا بیرانوند در ترکیب تیم ملی ایران در مقابل ولز را پزشکان تیم ملی اتخاذ خواهند کرد، هرچند مقام‌های فیفا به‌ آنها هشدار داده و مسئولان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران را در جریان عواقب جدی این امر قرار داده‌اند.

در پیوند با این موضوع، برخی رسانه‌های داخل ایران از حضور بیرانوند در تمرینات روز پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران خبر دادند و نوشتند او با «محافظ صورت» در این تمرینات حضور داشته است.

تسنیم، وبسایت خبری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این مورد چنین نوشت:«بیرانوند در این تمرین با محافظ روی صورت و کلاهی بر سرش شرکت کرد تا با این شرایط احتمال حضور خود در بازی با ولز را افزایش دهد.»

تسنیم در عین‌حال نوشت بیرانوند در تمرینات پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران به‌‌صورت «اختصاصی» حضور پیدا کرد تا، به‌نقل از این وبسایت خبری، «کادر فنی و پزشکی به ارزیابی دقیق‌تری درباره او برسند.»

بیشتر از فوتبال