اینستاگرام تعداد «پسندها»‌ها را از دیدرس کاربران خارج می‌کند

نسخه جدید این برنامه هم‌اکنون در ایرلند، ایتالیا و استرالیا آزمایش می‌شود

عکسی از یک تخم‌مرغ که توسط کیلی جینر در اینستاگرام منتشر شد و با ۲۹ میلیون پسند رکورد شکست - Instagram

اینستاگرام اعلام کرده هفته آینده «پسندهای» پای عکس‌ها را از دیدرس برخی کاربران آمریکاییِ این رسانه اجتماعی پنهان می‌کند.

این شرکت از اوایل امسال شروع به اجرای آزمایشی این طرح در کشورهایی نظیر ایرلند، ایتالیا و استرالیا کرده است.

این شرکت گفته هدف از پنهان کردن پسندها برداشتن «فشار» از روی ذهن کاربران این رسانه اجتماعی و حذف «احساس رقابت» از فضای این برنامه است.

آدام موسری مدیر عامل این شرکت گفت «امسال به طور آزمایشی کاری کردیم که پسندهای پای عکس‌ها در اینستاگرام در چند کشور حالت خصوصی داشته باشند».

« کم‌کم داریم این آزمایش‌ها را گسترش می‌دهیم و هفته آینده می‌خواهیم برای بخشی کوچکی از کاربران آمریکایی نیز این طرح را اجرا کنیم. منتظریم ببینیم چه واکنشی خواهند داشت!»

خصوصی شدن پسندها در اینستاگرام یعنی فقط خود کاربران می‌توانند تعداد پسندهای پای عکس‌هایشان را ببینند.

وقتی کاربران دیگر عکس کاربری را می‌بینند، فقط خواهند توانست نام یکی از کسانی را که آن عکس را پسند کرده ببینند و باقی پسندکنندگان با واژه‌ «دیگران» مشخص خواهند شد.

اینستاگرام اولین بار پنهان کردن‌ آزمایشی پسندها را در ماه مه در کانادا آغاز کرد و سپس این ویژگی را در کشورهایی مانند برزیل، ژاپن و زلاندنو نیز به برنامه اضافه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رسانه اجتماعی پیش از این گفته بود حساب‌های کاربریِ کسب و کارها مشمول این تغییرات جدید نخواهند شد.

ماه پیش اعلام شد قرار است برنامه‌های چهره‌پردازی که صورت کاربران را جراحی پلاستیک شده نشان می‌دهد از اینستاگرام حذف شود.

شرکت اسپارک اِی آر که در فناوری واقعیت افزوده تخصص دارد و این برنامه‌ها را می‌سازد در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است این طرح جدید را در فیسبوک پیاده کنند.

این شرکت با بیان این که می‌خواهد استفاده از برنامه‌های اسپارک اِی آر «تجربه خوبی» برای کاربرانش باشد گفت دارد «خط‌مشی‌های کنونی‌اش» را از نو ارزیابی می‌کند «چون در سلامت عمومی تأثیرگذارند».

© The Independent

بیشتر از زندگی