دامنه‌های بین‌المللی شرکت ابرآروان از دسترس خارج شد

برخی پایگاه‌های خبری ایرانی می‌گویند احتمالا تحریم‌ها باعث از دسترس خارج شدن دامنه دات کام ابرآروان شده است

دامنه‌های بین‌المللی شرکت ابرآروان از دسترس خارج شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که دامنه com. این شرکت از صبح روز یکشنبه، ۲۹ آبان، به حالت تعلیق درآمده و دامنه net. هم که برخی زیرساخت‌های فنی ابرآروان بر روی آن قرار دارد، مسدود شده است.  

برخی از پایگاه‌های خبری ایرانی می‌گویند احتمالا تحریم‌ها باعث از دسترس خارج شدن دامنه دات کام ابر آروان و ایجاد چالشی جدیدی برای مشتریان این شرکت شده است.

در روز ۲۳ آبان ماه اتحادیه اروپا چند شرکت ایرانی که در قطعی و اختلالات اینترنت ایران و فیلترینگ نقش جدی داشتند، از جمله ابرآروان، را تحریم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از این تحریم ابتدا دیتاسنتر ابر آروان در هلند از دسترس خارج شد و حالا دامنه‌های دات‌کام و دات‌نت این شرکت هم از دسترس خارج شده‌اند و در کنار این موضوع، سایت‌هایی که از خدمات ابر آروان استفاده می‌کردند نیز با اختلال مواجه شده‌اند.

ابرآروان این موضوع را در قالب پیامکی با عنوان اطلاع رسانی فوری محصول CDN ابرآروان به مشتریان خود اعلام کرد و دلیل این موضوع را اختلال روی ریجستر بین‌المللی شرکت عنوان کرده است.

شرکت‌ ابرآوران در کنار شرکت‌های دیگری مانند سحاب پرداز، در پروژه محدودسازی و ملی کردن اینترنت ایران با شورای عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی همکاری دارند و بستر قطع اینترنت ایران از شبکه جهانی را فراهم آورده‌اند.

اتحادیه اروپا در سومین سالگرد آبان خونین ۹۸ که حکومت ایران بیش از ۱۵۰۰ نفر را در خاموشی کامل و قطع سراسری اینترنت کشت، تحریم شرکت ابرآروان را تصویب و اجرایی کرد. ابرآروان از بازوهای فنی خاموشی اینترنت در آبان ۹۸ بود و در سه سال اخیر هم در پروژه ملی کردن اینترنت نقشی جدی داشته است.