ایلان ماسک از کاربران توییتر خواست در مورد بازگرداندن ترامپ رای دهند

ماسک: فکر می‌کنم ممنوعیت دونالد ترامپ درست نبود، این کار اشتباه بود

ماسک پیش از خرید توییتر، گفته بود که اگر مسئولیت این شرکت را بر عهده بگیرد، ممنوعیت «احمقانه» ترامپ از این رسانه اجتماعی را لغو می‌کند‌ـ OLIVIER DOULIERY / AFP

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر با انتشار یک نظرسنجی در این رسانه اجتماعی، از کاربران خواست در مورد اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مجددا به توییتر بازگردد یا نه، رای دهند. حساب کاربری توییتر ترامپ از سال ۲۰۲۱ با بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش اسکای نیوز، رئیس توییتر نظرسنجی‌اش را با یک عبارت لاتین به معنای «صدای مردم، صدای خداست» همراه کرد. او قبل از اینکه بخواهد توییتر را بخرد، گفته بود که اگر مسئولیت این شرکت را بر عهده بگیرد، ممنوعیت «احمقانه» ترامپ از این رسانه اجتماعی را لغو می‌کند.

ماسک در ماه مه گفت: «ممنوعیت‌های دائمی در توییتر باید بسیار نادر باشد. این ممنوعیت برای حساب‌هایی که روبات یا هرزنامه‌اند و همچنین حساب‌های کلاهبرداری محفوظ است، اما فکر می‌کنم ممنوعیت دونالد ترامپ درست نبود. این کار اشتباه بود، زیرا بخش بزرگی از مردم را با خود بیگانه کرد و در نهایت به حذف صدای دونالد ترامپ منجر نشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، بعد از حمله عده‌ای به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای همیشه تعلیق شد. 

پس از این اتفاق، ترامپ رسانه اجتماعی‌اش به نام «تروث سوشال» را راه‌اندازی و اعلام کرد: «این شبکه را ایجاد کردم تا در برابر خودکامگی شرکت‌های عظیم فناوری بایستم.»

رسانه اجتماعی ترامپ پیش از عرضه سهامش در بورس، حدود یک میلیارد دلار سرمایه جذب کرد. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دراین‌باره گفت: «یک میلیارد دلار پیام مهمی به شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دهد و آن پیام این است که سانسور و تبعیض سیاسی باید خاتمه پیدا کند.»

ماسک در شرایطی نظرسنجی برای بازگشت ترامپ را مطرح کرده که خودش با مشکلات بسیاری برای مدیریت توییتر مواجه است. بر اساس ایمیلی که خبرگزاری رویترز مشاهده کرده است، مالک میلیاردر تسلا از کارکنان باقی‌مانده توییتر که کد نرم‌افزاری می‌نویسند، خواسته است تا ساعت ۲ بعدازظهر روز شنبه در طبقه دهم دفتر این ساختمان در سانفرانسیسکو حاضر شوند.

 روز جمعه تخمین زده شد که صدها کارمند توییتر در پاسخ به سیاست‌های سخت ‌کاری ایلان ماسک، تصمیم به ترک این شرکت گرفته‌اند. این خروج به تغییرات سریع و هرج‌ومرجی می‌افزاید که ماسک در هفته‌های اول مدیریت بر این شرکت به وجود آورد و بسیاری از مدیران شرکت را اخراج کرد.

اداره توییتر به‌دست ماسک باعث نگرانی فعالانی که از افزایش آزار و اذیت‌ها و پخش اطلاعات نادرست می‌ترسند، شده است‌؛ خود ماسک به ترول کردن سایر کاربران توییتر معروف است. ماسک که طرح‌هایی برای فروش حساب‌های کاربری با نشانه آبی را نیز در نظر داشت، اما ناکام ماند، گفته است که می‌داند توییتر «نمی‌تواند به جهنم‌دره‌ای رایگان برای همه تبدیل شود که در آن هر چیزی را بتوان بدون عواقب گفت».

با توجه به اینکه اکنون تعداد زیادی از نیروی کار توییتر اخراج شده‌اند یا تصمیم دارند دست از کار بکشند، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این رسانه اجتماعی در طول برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال به دلیل فعالیت‌های بیشتر کاربران از کار خواهد افتاد.

 

بیشتر از جهان