اعلام حمايت ایلان ماسک از جمهوری‌خواهان در انتخابات ميان‌دوره‌ای آمریکا

ایلان ماسک پيش‌تر گفته بود که به جمهوری‌خواهان رای خواهد داد، اما می‌گويد از ميانه‌روهای هر دو حزب حمایت می‌کند

این نخستین بار است که رئیس یک پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی، با صراحت از یک حزب سیاسی آمریکا حمایت می‌کند-JEFF KOWALSKY / AFP

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، روز دوشنبه، ۷ نوامبر (۱۶ آبان)، خواستار حمایت رای‌دهندگان آمریکایی از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا شد.

ماسک روز دوشنبه در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «قدرت مشترک، بدترین افراط و تفریط‌های هر دو حزب را مهار می‌کند، بنابراین رای دادن به کنگره جمهوری‌خواه را توصیه می‌کنم.»

ایلان ماسک این توییت را خطاب به رای‌دهندگان مستقل نوشت. او پیش‌تر، روز دوشنبه در توییت دیگری نوشت: «حامیان سرسخت دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان هرگز به طرف مقابل رای نمی‌دهند، بنابراین رای‌دهندگان مستقل کسانی‌اند که در واقع تصمیم می‌گیرند چه کسی در قدرت باشد.» 

ایلان ماسک این توییت را فقط چند روز پس از در دست گرفتن کنترل توییتر، منتشر کرده است. توییتر از قدرتمندترین غول‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان است.

به گزارش رویترز، ماسک که مدیرعاملی شرکت تسلا را نیز بر عهده دارد، با انتقاد برخی گروه‌ها به موضع خود در مورد آزادی بیان مواجه شده است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که موضع ایلان ماسک به افزایش اطلاعات نادرست و گفتار تنفرآمیز در شبکه توییتر منجر شود.

این نخستین بار است که رئیس یک پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی، با صراحت از یک حزب سیاسی آمریکا حمایت می‌کند.

دمکرات‌ها و جو بايدن، رئيس جمهوری آمريکا، برای حفظ کنترل کنگره در رای‌گيری روز سه‌شنبه، با نبردی دشوار مواجهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پيش‌بينی نظر‌سنجی‌های انتخاباتی غيرحزبی حاکی از آن است که جمهوری‌‌خواهان بخت بیشتری برای کسب اکثريت در «مجلس نمايندگان» دارند. رقابت برای دستیابی به اکثریت در مجلس سنا، به احتمال زیاد نزدیک‌تر خواهد بود.

ایلان ماسک پيش‌تر گفته بود که به جمهوری‌خواهان رای خواهد داد، اما می‌گويد از ميانه‌روهای هر دو حزب حمایت می‌کند.

در ماه آوریل، ایلان ماسک گفت: «اگر توییترخواستار اعتماد عمومی است، آن را باید از نظر سیاسی بی‌طرف کرد، که به معنای ناراحت کردن راستی‌ها و چپی‌های افراطی به یک اندازه است.»

او اغلب مواقع در مورد سیاست آمریکا اظهار‌نظر می‌کند.

ایلان ماسک پیش از این گفته بود که از ران د سنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کند.

بیشتر از جهان